?> „Чорнобильці” за чітке розмежування пільг та компенсацій | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
29.08.2004, рубрика "Наше право"

11 серпня під головуванням заступника Міністра праці та соціальної політики Віктора Дьяченка за участі представників громадських організацій відбулося засідання Консультативної ради з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Розпочинаючи засідання, Віктор Дьяченко повідомив, що Мінпраці передано повноваження видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС.

Учасникам засідання було запропоновано внести свої пропозиції щодо обговорення законопроектів та проектів нормативно-правових актів щодо соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Ці нормативні акти були розроблені Департаментом соціального захисту населення, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Першим на порядку денному стояло обговорення Концепції забезпечення адресного надання пільг окремим категоріям громадян. Доповідач, директор Департаменту державного соціального захисту населення Віталій Мущинін сказав, що у цій Концепції саме розуміння пільг змінюється: пільга має сприйматися громадянами як нагорода від держави, а не як відшкодування. На сьогодні 11 млн. громадян України охоплені пільгами. Їх виплату регулюють 46 нормативних актів. Основними завданнями по впровадженню Концепції є формування персоніфікованого обліку пільговиків та зведення усіх нормативних актів, що регулюють виплати пільг, до одного документа. Вагомою перевагою даної концепції є можливість вільного вибору пільговиками отримання пільг готівкою або безготівково. У результаті плідної дискусії представники громадських організацій, які захищають інтереси осіб, постраждалих від аварії на ЧАЕС, .дійшли висновку, що пільги мають бути чітко відділені від компенсаційних виплат. Адже ліквідатори мають отримувати і нагороду від держави у вигляді пільг, і кошти, що мають забезпечити їм підтримку втраченого здоров’я.

За інформацією фінансово-економічного управління щодо погашення заборгованості з виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, Державним Бюджетом України на 2004 рік на 9 програм соціального захисту „чорнобильців” передбачено 1 140,04 млн. грн. з яких 300,0 млн. грн. – на погашення заборгованості минулих років з виплат громадянам допомог та компенсацій.

Станом на 10.08.04, за оперативною інформацією облдержадміністрацій, заборгованість минулих років з виплати компенсацій та допомог постраждалим від наслідків Чорнобильської катастрофи погашено у повному обсязі (за винятком бюджетної програми КПКВ 2501240 „Компенсація за втрачене майно та оплата витрат у зв’язку з переїздом на нове місце проживання внаслідок Чорнобильської катастрофи”).

За офіційною інформацією Мінпраці
на сайті: www.mlsp.gov.ua, 11.08.2004 р.

На цьому засіданні Консультативної ради були присутні також і наші представники: голова Правління ВСКР Кац Е.І. та голова Фонду інвалідів Чорнобиля м. Києва і Київської обл. Литвиненко В.М., які надали редакції газети свої коментарії цього офіційного повідомлення.

Насамперед необхідно визначитися з поняттям “пільга”. Нині Міністерством в це поняття вкладається все, зокрема і те, що відноситься до відшкодування заподіяної шкоди, а також, компенсаційні виплати. І ми ніколи не погодимося з тим, що ці “пільги” є нагородою від держави. Нагородою може бути тільки те, що надано понад те, що згідно чинного законодавства підлягає обов’язковому відшкодуванню та компенсації.

Пропозиція щодо регулювання пільг одним документом нами підтримується за умов створення єдиної в державі системи надання пільг з тим, щоб кожна людина в будь-який ситуації знала, на якому рівні буде здійснюватися її соціальний захист.

Найвищий ступень захисту в державі повинні мати громадяни, які захищали свою державу, свій народ ціною свого життя та здоров’я, а саме:

  1. Захисники Вітчизни: учасники ВВВ і учасники ЛПА на ЧАЕС, які виконували свій обов’язок в 1986 р. в третій зоні небезпеки зони відчуження.

Ця категорія повинна поділятися на дві ступені:

перша ступінь – інваліди;
друга – інші.

  1. Громадяни, що постраждали при виконанні особливих державних завдань.

До них відносяться учасники бойових дій, учасники ЛПА на ЧАЕС, рятувальники усіх відомств, працівники силових відомств та органів, миротворці та інші, які постраждали при виконання завдання.

      3. Соціальний захист за професійною належністю.

Може бути встановлено різні ступені захисту.

4. Соціальний захист інвалідів дитинства.

5. Соціальний захист інвалідів від нещасних випадків, професійних та загальних захворюваннь.

Цей перелік може бути уточнений та доповнений при розробці вказаного вище документа щодо регулювання пільг.
Основним питанням запропонованої Концепції адресного надання пільг окремим категоріям громадян знову ж є спроба заміни пільг на грошову виплату, яке так наполегливо проштовхується Кабінетом Міністрів та Міністерством Праці в останній час. Як це буде здійснюватися, показав приклад, наданий нам на засіданні. На руки членам Ради був розданий проект Постанови КМУ “Про внесення змін і доповнень до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 1992 р. №258 “Про норми харчування та часткову компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”:
... пункт2: Визначити на 2004 рік такі розміри грошової компенсації вартості продуктів харчування для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи:
громадянам, віднесеним до категорії 1 – 147,86 гривні, 2 категорії – 73,93 гривні,
для потерпілих дітей у разі захворювання кровотворних органів (гострі лейкози), щитовидної залози (аденома, рак), злоякісними пухлинами та дітей, які не відвідують дитячі дошкільні та шкільні заклади і не забезпечуються продуктами харчування на суму середньої вартості харчування в цих закладах і не перебувають на повному державному забезпеченні (отримують батьки або особи, які їх замінюють) – 62,09 гривні ”.

Тобто, замість приведення вищевказаної Постанови до вимог чинного законодавства та ліквідації службового підлогу (дивись статтю “Аналіз...” на стор.4), який закладений в цю Постанову шляхом незаконної підміни медичної норми на фізіологічну, запропонована пропозиція є новим відвертим свавіллям, в якому суми виплат взята в загалі “зі стелі” і яка значно нижче тієї, що зараз виплачується, і яка повинна постійно збільшуватися.

Начальник фінансово-економічного управління Мосіневич Л.А. повідомив, що в проект державного бюджету України на 2005 рік на соціальний захист чорнобильців закладається сума витрат, яка на 519,5 млн. грн. нижче потреб, що забезпечує рівень 2004 року, який в свою чергу був значно нижче рівня 2003 року, коли чорнобильці це відчули на собі в частині санаторно-курортного лікування, оплати ліків, будівництва житло тощо.

Надруковано «ПЧ» №8/ 2004

Запись была опубликована: (ом) Воскресенье, 29 августа 2004 г. в 12:03
и размещена в разделе Наше право.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта