?> Давайте обговоримо? | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
12.10.2012, рубрика "Наше право, Трибуна"

Давайте обговоримо?

Пропозиції щодо вдосконалення механізмів реалізації положень Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”   (796-XII)

Щодо подачі документів для визначення статусу та підтвердження права на пенсію.

1. Пропонуємо внести уточнення до  пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно вимог, крім заяви про призначення пенсії додають інші документи. А саме:

посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС;

довідку про  період участі  в ліквідації аварії на ЧАЕС  за формою,  затвердженою постановою Державного комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 9 березня 1988 року № 122;

або довідку військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС;

або інші первинні документи, у яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особа проводила роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Так ось, потрібно деталізувати і ширше дати роз’яснення щодо усіх цих документів, бо далеко не всі можуть надати ф. №122, далеко не у всіх збереглися первинні документи (часто вони втрачені саме пенсійним фондом). У всіх випадках, на нашу думку, достатньо довідки про кратність оплати праці.  У військових частинах довідки кратності – фінансовий документ суворої звітності, правомірність видачі якого не раз перевіряли ще у 80-х роках – видавали без зазначення населеного пункту. Тим більше, що не раз бувало таке, що ліквідатори за день працювали у кількох населених пунктах. Тому довідка кратності оплати, навіть без зазначення населеного пункту, є самодостатнім фінансовим документом.

Вважаємо також, що документи, котрі підтверджують дозу отриманого опромінення, можуть бути достатнім самостійним документом, котрий підтверджує факт роботи в зоні, якщо інші втрачені, найчастіше із вини держави. Не важко підрахувати, в залежності від періоду роботи, скільки днів особа відпрацювала в зоні. Тобто, 10 бер (чи рентген) до 1 травня 87 року незаперечно свідчать, що особа відпрацювала в зоні не менше 5 днів. А зафіксована доза у 7 рентген після 1 травня 87 року неспростовано доводить, що особа відпрацювала в зоні не менше 14 днів.

2. Пропонуємо деталізувати та розробити єдиний механізм реалізації ст. 57  Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ”   (796-XII).

А саме: ПОРЯДКу обчислення пенсій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи для 1-ї категорії.

Якщо особа пропрацювала у 1986 - 1990 роках у зоні відчуження менще календарного місяця, пенсія обчислюється за її бажанням із заробітку, одержаного за роботу у зоні відчуження за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітку за період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробіток за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Коли дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітку за 25,4 робочих дня здійснюється у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності, додається до суми обчисленого заробітку.

У разі коли кількість відпрацьованих днів у неповному календарному місяці роботи більше від 25,4, пенсія обчислюється із заробітку за фактично відпрацьований час.

В цьому пункті закладена абсурдна річ. Виходить, що пенсія чорнобильця, котрий відпрацював протягом місяця 1 день у 3-й зоні, значно більша від пенсії того чорнобильця, котрий відпрацював 15 днів у 3-й зоні і 15 днів у 1-й зоні. Потрібно розробити справедливий порядок розрахунку, тим більше що регулюється він звичайнісінькою зміною у Постанові Кабінету Міністрів і не потребує зміни у законі. Одночасно це значно зменшить кількість судових позовів.

3. Щодо застосування ст. 56 чорнобильського Закону. Вона сьогодні застосовується тільки за рішеннями судів. А чи не простіше було б окремою постановою уряду врегулювати це питання. Старше покоління чорнобильців без проблем використало цю пільгу. Тепер же понаднормативний стаж буде понад 35 років? Ми ставимо в нерівні умови чорнобильців різних років. Оскільки норма була введена з прийняттям чорнобильського закону, вона не могла бути відмінена наступними законодавчими актами. Тим більше, що в Законі, котрий ніхто не змінював, чітко виписані усі норми. Не бачимо підстав до відмови в застосуванні цієї пільги, виходячи із норм закону, а саме 20 років для чоловіків і 15 років для жінок. Зрештою, не йдеться про якісь значні суми, більше про справедливість.

4. Щодо застосування ст.. 57. щодо першої категорії свої зауваги ми виклали. Але сьогодні пенсійний фонд відмовляє у цій пільзі чорнобильцям 2 і 3 категорій.

Стаття 57. Пільги по обчисленню середньомісячного заробітку

Обчислення середньомісячного заробітку провадиться відповідно до  Закону  України  "Про  загальнообов'язкове  державне  пенсійне страхування" ( 1058-15 ).

У разі  обчислення  пенсії  відповідно  до   частини   другої статті 27   Закону   України   "Про  загальнообов'язкове  державне пенсійне страхування" за бажанням того,  хто звернувся
за  пенсією,  середньомісячний  фактичний заробіток для обчислення пенсії може визначатися за будь-які 12 місяців  підряд  роботи  на територіях радіоактивного забруднення.

Якщо особа,   яка  звернулася  за  пенсією,  пропрацювала  на територіях радіоактивного забруднення:

менше 12 місяців,  - середньомісячний заробіток  визначається шляхом поділу загальної суми заробітку за календарні місяці роботи на кількість цих місяців;

не менше   30   календарних   днів   у   двох   місяцях,    - середньомісячний   заробіток  визначається  за  будь-які  фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи;

менше місяця,  - середньомісячний заробіток  визначається  за цей  календарний  місяць  з  додаванням  до  заробітку на основній роботі.

Доцільно було б надати чорнобильцю право самому обирати для розрахунку той період, котрий для нього найвигідніший. Зайве пояснювати, що сьогодні у програші опиняються ті, хто найдовше працював. Потрібно розробити чіткий і недвозначний механізм реалізації цієї пільги, бо пенсійний пропонує абсолютно дискримінаційний порядок. А саме.

Частина друга статті 27 Закону   України   "Про  загальнообов'язкове  державне пенсійне страхування" звучить так:

За бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії  за віком  за  період  страхового  стажу,  набутого  до  дня  набрання чинності цим Законом,  може бути визначена  відповідно  до  раніше діючого   законодавства,   а  частина  розміру  пенсії  за  період страхового  стажу, набутого після набрання чинності цим Законом, - відповідно до цього Закону. При цьому  частина  розміру  пенсії  за  віком,  обчислена за раніше діючим законодавством,  не може  перевищувати  максимальних розмірів  пенсій,  визначених  законом  для  відповідних категорій пенсіонерів, та не може бути нижчою, ніж розмір трудової пенсії за віком  з  урахуванням  цільової грошової допомоги на прожиття,  що діяли на день набрання чинності цим Законом.

В цій нормі, яка, можливо, і мала сенс у 2005 році, коли була прийнята, сьогодні є абсурдною і дискримінаційною в тому форматі, в котрому її застосовує ПФ. Він застосовує обмеження 168 гривень, незалежно від заробітку та стажу. А абсурдні дії таким чином перетворюють пільгу у репресивну міру, не беручи до уваги ні ст..14 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ні інших норм закону 796-12, ні неодноразових рішень Конституційного Суду щодо неправомірності обмеження пенсій чорнобильців. Сьогодні для того, щоб чорнобилець другої категорії заробив пільгову пенсію, котра має бути не нижчою мінімальної, йому потрібно 35 років стажу і коефіцієнт заробітної плати не нижче 3,1, тобто сьогодні чорнобилець, котрому наступного року виходить на пенсію, потрібно заробляти щомісяця не менше 10 тисяч гривень офіційно.

У зв’язку із наведеними вище міркуваннями пропонуємо наступний механізм розрахунку пенсії чорнобильців 2 і 3 категорії з метою забезпечення можливості реалізації пільги ст.. 57, а саме

розраховувати усім пенсії по Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", взявши за базу середній заробіток за 1986 рік і беручи до уваги тільки кратність оплати. Приміром, якщо людина відпрацювала у 3 зоні 10 днів у 1986 році, то її коефіцієнт буде 10х5=50 плюс 15,4 (25, 4 -10). 65,4/25,4 =2,57.  А далі по розрахунку. Тобто, при стажі 35 років, коефіцієнт стажу 35х1,35/100=0,4725 і множимо на заробітну плату за рік, попередній виходу на пенсію. Приміром, для 2011 року 2,57х1982,63х0,4725= 2407,56

Додаємо сюди 150 грн. за втрату здоров’я, 15% за понаднормативний стаж і маємо біля 3 тисяч.  А для страховки підтримуємо норму про мінімальну пенсію, ми пропонуємо 90% мінімальної 3 інвалідської для 2-ї категорії і 80% для 3-ї. Одночасно таким чином вирішуєтьсяо проблема пенсій срочників, котрі через 2-3 роки почнуть атакувати пенсійний фонд і інші владі структури. Кожен має отримувати від заробленого.

Щодо формули розрахунку пенсії інвалідам, то для них, вважаю, доцільною і справедливою була б та ж формула, тільки замість коефіцієнту стажу вартувало б застосувати коефіцієнт втрати працездатності.

5. Окремо маю пропозицію щодо чорнобильців, котрі працювали чи перебували в особливо небезпечних умовах. На додаток до тих, хто працював восени 1986-го на даху 3 ЕБ, сюди потрібно було б віднести і всіх військових та спеціалістів, котрі відпрацювали на очистці даху 3 ЕБ, починаючи з травня 86-го ( в т.ч. срочників), тих, хто працював на реакторі і проммайданчику в травні – червні 86-го, будував саркофаг. Думаємо, що до таких робіт слід віднести роботу на 60 рентгенах і більше, а також включити сюди евакуйованих із Прип’яті, Янова і населених пунктів, де населення піддавалось тривалому радіаційному впливу протягом часу до евакуації. Нехай би над цим попрацювали спеціалісти.

Щодо пільг такій категорії (особливо небезпечні умови), то, можливо, вартувало б відмінити вимоги щодо зафіксованого звернення до лікарів і прив’язувати захворювання із переліку незалежно від дати їх фіксації. А ще можна передбачити збільшуючі коефіцієнти до пенсії, приміром 1,2 для 60 рентген/год, 1,3 для 150, 1,4 для 500р, 2 для 1000 і більше, 3 для 5000 р.  Не так вже і багато таких людей. Просто хочу звернути увагу на те, що межі 1-ї зони різняться у 4 рази (5-20 мілірентген/год), 2-ї у 5 разів (20-100), а третьої у 150 тисяч разів (0,1 – 15 000). Всі розуміють, що є різниця – працювати на 0,1 р/год і на 1000 рентген/год.

Давайте обговоримо?

Ярослав МУХА,

ліквідатор

Запись была опубликована: glavred(ом) Пятница, 12 октября 2012 г. в 8:15
и размещена в разделе Наше право, Трибуна.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

На сообщение "Давайте обговоримо?" 15 комментариев

  1. Ляшенко А.П. сказал(а):

    Уважаемый Ярослав! Пенсия по дозе облучения – неправильно. Пример для срочников и партизан были разные дозы облучения на одной и той же работе. Причина – установленные нормы Командования – нормы для солдат срочников занижены в два-три раза. Данное занижение доз была необходимость. Партизан Командование недолюбливало и соответственно старались партизан чаще менять. В документах КГБ СССР отражены сотни докладов о неподчинении партизан в виде не приятия пищи, отказ от выхода работ и т.д. Что касается срочников – были под боевым приказом (невыполнение – дизбат, уголовное наказание и т.д.),также долгосрочное использование 3-4 месяца, полгода и более….К тому же срочники выполняли работы под грифом “секретно” и обжаловать виды и время работ, а также проконтролировать дозу облучения им было не возможно.
    В воспоминаниях Командования четко написано о занижении доз облучения и долгосрочном пребывании срочников в зоне облучения. Но увы им не только не платили в 3 зоне сто руб., но и дозы выставляли смехотворные.

    С солдатами срочной службы работал на очистке 3 ЭБ в сентябре 1986 г., с июня по август 1986 г. дезактивация сел….. на момент лпа майор хим.войск. Ляшенко А.П.

  2. Николай сказал(а):

    Бред полный.

  3. Ярослав сказал(а):

    Шановний А.Ляшенко. У мене склалось враження, що ви прочитали тільки першу сторінку моїх пропозицій.Прочитайте всі три, а потім висловите свою думку.
    Мене дуже цікавить тема дезактивації даху 3 ЕБ у всі періоди. Вперше маю підтвердження, що срочників залучали до цієї роботи. Прошу звязатись зі мною E-mail кораtch@ukr.net. Буду дуже вдячний за інформацію. В мене є товариші – партизани, котрі також там працювали в кінці серпня – початок вересня. Але срочників не бачили. саме тому такими цінними можуть стати ваші свідчення.
    Ярослав Муха.

  4. Ляшенко А.П сказал(а):

    Уважаемый Ярослав! Мои “показания” не прольют свет на все “засекреченные” работы Командования на ЧАЭС силами военнослужащих действительной срочной службы.
    Обратитесь в архивы о работах лиц действительной срочной службы на 1,2,3 блоке и территории ЧАЭС 1986 г. (по моим данным на сегодняшний день эти работы не подлежат снятию грифа – “секретно”).
    Я тяжело болен и доказывать документами, приказами о работе своего личного состава в 3 зоне нет желания.
    Я не верю, что уцелевшим срочникам это поможет. Моя пенсия по 1210 при работах в 3 зоне поверьте не максимальная, а срочники вообще, если живы им светит минималка пожизненно. С уважением.

  5. Ярослав сказал(а):

    @ Ляшенко А.П:
    Не хочу сперечатись, та без жодних документів важко щось доводити. Тим більше, що говорити не хочете.
    А запропонована формула якраз і дозволяє отим срочникам отримувати нормальні пенсії, бо розрахунок абсолютно не залежить від розміру зарплати, а враховує лиш те, де, скільки і що робив ліквідатор. Тобто, чим більше він пропрацював, чим небезпечніші були роботи – тим більша пенсія. Із одного дня нічого рахувати, а ось із 20 в зоні вже щось буде, в залежності від того, в котрій зоні небезпеки працювали. Зрештою, спробуйте підставити свої дані чи дані ваших срочників і побачите самі.

  6. Гудов В.А. сказал(а):

    Ляшенко! Я не знаю достоверности того, о чем Вы сообщаете, что у призванных из запаса были отказы выезда на работу. Наш 731 Отдельный батальон специальной защиты(в/ч 32207) занимался уборкой радиоактивного мусора 3 и 4 реакторов , прилегающей территории и дезактивацией помещений этих реакторов. От батальона осталось в живых около 25% . Отказов от работы никогда небыло, мы были как и Вы под приказом. Не было отказов и в 25 бригаде. Откуда у Вас такие сведения со ссылкой на КГБ неизвестно. По приезду на станцию мы подчинялись опергруппе особой зоны Министерства Обороны и получали от них задачу. Я ездил старшим команды (80 человек), был зам. ком. батальона. И нигде не было информации об отказе выезда на работу.
    Теперь по пенсиям. Я неоднократно направлял свои предложения всем 4 Президентам и Премьер-Министрам Украины о начислении одинаковой пенсии тем, кто работал на ЧАЭС от момента взрыва(26 апреля 1986 г.) и до окончания закрытия саркофага (14 декабря 1986 г.) Мы работали вместе командой, а облучение иногда получали разное. При уборке раиоактивного мусора на расстоянии примерно 10 м уровни могут отличаться в 2 или 3 раза. Записывали нам уровни радиации только за время чистой работы. Когда находились на станции, бежали к месту работы и назад, нам этого не учитывали, поэтому дозы сильно занижены. Или все 80 человек одновременно не могли работать, менялись. Были разделены на группы и там, где они ожидали были уровни в рентгенах, но их не учитывали. Потому, что работать уже нельзя было – доза набрана, а полковник(главный радиолог МО) не подпишет, что мы выполнили работу. Поэтому начислять пенсию согласно полученных доз – это бессмысленно.
    Поэтому и было предложение всем одинаковую пенсию для этих людей – максимальную – всем, кто работал в этот период работы на ЧАЭС с 26 апреля по 14 декабря 1986г. и на законодательном уровне сделать особый статус для этой категории ликвидаторов.
    Здесь зарплата не может играть роли, потому что Убирали радиоактивный мусор в десятки, сотни и тысячи рентген. И нет разницы, кто он по профессии, и какая у него зарплата дома. Мы были в одинаковых условиях, когда нас пронизывали десятки и сотни рентген, как здесь можно делить людей, кто больше сделал, а тем больше давать различную пенсию? Это будет просто кощунство.
    Другое дело, что доказывать трудно – документы уничтожаются.
    По Украине таких людей осталось мало, примерно 2 – 2,5 тысячи:
    1.Воины, призванные из запаса.
    2.Солдаты срочной службы.
    3. Водители -бетоновозы.
    4.Строители саркофага
    5.Можно включить работников ПУСО (пункты специальной обработки) возле ЧАЭС.

  7. Ярослав сказал(а):

    @ Гудов В.А.:
    Володимир Анатольєвич
    Думаю, нема потреби вказувати якісь професії. Приміром, водії цементовозів отримали не менше водіїв бетоновозів, особливо на початках,у травні. Немало і інших, не варто деталізувати. Просто має бути застосований підвищуючий коефіцієнт для цього періоду для всіх робіт на проммайданчику. А при пропонованій системі розрахунку, котра не суперечить чинному законові, пенсія у цих людей і так вийде максимальна. Щодо подальших періодів, то я не думаю, що роботи з очистки даху 3 ЕБ зимою 86-87 були менш небезпечними.
    Ніде не йдеться у пропозиціях щодо розрахунку пенсії із набраної дози. Зафіксована доза може лиш бути підставою для підтвердження статусу, якщо інших документів у ліквідатора просто нема. Пенсія розраховується за відпрацьовані дні у зоні небезпеки, виходячи із кратності зони. Змін у закон вносити не потрібно. І тут перш за все йдеться про 2 і 3 категорії. Адже солдати Тараканова сьогодні – ліквідатори 3 категорії (якщо живі), бо відпрацювали 1-3 дні восени 86-го на даху біля труби.
    Плюс ще й у тому, що базовий заробіток у всіх однаковий і не робить різниці між людьми, котрі працювали разом.

  8. Всеволод сказал(а):

    Николай написал(а) в комментах, что:

    Бред полный.

    Распространение НОВОГО в обществе проходит три этапа:
    1. «Это полный бред». 2.«В этом что-то есть». 3.«Кто же этого не знает?».
    Мы не разобрались в предложениях Ярослава ?

  9. Всеволод сказал(а):

    Ляшенко А.П. написал(а) в комментах, что:

    Пример для срочников и партизан были разные дозы облучения на одной и той же работе. Причина – установленные нормы Командования – нормы для солдат срочников занижены в два-три раза. Данное занижение доз была необходимость. Ляшенко А.П.

    Какая необходимость? Чем продиктована?

  10. Всеволод сказал(а):

    Ляшенко А.П. написал(а) в комментах, что:

    . В документах КГБ СССР отражены сотни докладов о неподчинении партизан в виде не приятия пищи, отказ от выхода работ и т.д. Что касается срочников – были под боевым приказом (невыполнение – дизбат, уголовное наказание и т.д.),также долгосрочное использование 3-4 месяца, полгода и более….К тому же срочники выполняли работы под грифом “секретно” и обжаловать виды и время работ, а также проконтролировать дозу облучения им было не возможно.
    Ляшенко А.П.

    Майор(???!) подтвердить бы ссылочками надо свои слова,а то для тех кто в теме звучит неубедительно!В документах КГБ действительно есть несколькопримеров “бунта партизан”,в часности “прибалтов”,а утверждение про сотни случаев,-это Ваши измышления,как и многое другогое…

  11. Likvidator сказал(а):

    обсуждай, не обсуждай …Вам надо стать депутатом Зрады, чтобы внести эти предложения в качестве законодательной инициативы. Выполняли бы имеющийся закон. Не чего выдумывать вилосипед.

  12. Ярослав сказал(а):

    @ Likvidator:
    Це всього лиш виконання діючого закону.Ніяких змін не потрібно вносити. Але вигідне воно тільки отим “несправжнім” ліквідаторам 2-ї категорії, котрі працювали на проммайданчику ЧАЕС, на спорудженні саркофагу, срочникам, тільки тим евакуйованим із зони відчуження (усім, а не лише інвалідам). Інвалідам із одного відрядження в зону воно не вигідне. Тому такий механізм ніхто не запровадить. Бо про ЛІКВІДАТОРІВ АВАРІЇ усім вигідно забути. Ніби вони повимирали, а якщо ще живі – то тільки тому, що медики їх вчасно не зловили.

  13. Виктор сказал(а):

    Шановні пропозіціонери, бажаєте з бандою в лохотрон зіграти, так вони тільки цього і чекають, Андрєєв уже пограв, від вашого імені, всі задоволені, тепер тигибка всюди заявляє, а я до чого, ви ж самі принесли пропозиції, я туди і слова не дописав, до речі стосовно рентгенів, наш батальйон у 86 році 36 днів стояв в зоні і навіть дозиметра в нас не було, і скільки нам рахувати за перебування в зоні по 24 години в сутки.

  14. Ярослав сказал(а):

    Чому все потрібно розжовувати, бо ніхто не хоче хоч трохи подумати, або бодай 2-3 рази прочитати написане?
    Сьогодні 40% ліквідаторів складають однодневки. І забирають вони 70% чорнобильського бюджету, котрий і так до безрозмірності ніхто збільшувати не буде, протестуй чи не протестуй. Постанова 1210 якраз і вигідна ліквідаторам одного дня. Приїхав у червні 87-го на нараду в Чорнобиль, згодом зробив інвалідність та привязку – і отримуєш оті 6-8-10 цілком законно і без зайвого напрягу. Заробітна плата у таких була тоді чималенька. А отой ліквідатор, котрий відпрацював на дезактивації станції у травні 86-го 20 днів, був і залишиться на мінімалці. Єдиний критерій, котрий сьогодні уже не підробиш – кратність оплати. Хоч і тут чимало є таких, котрі посилали одного водія на станцію і він там пачками штампував відрядженння.
    І евакуйовані можуть за цими пропозиціями розраховувати собі пенсію. Бо вони не просто жили у населеному пункті, а й працювали там. Прибирали, готували їжу, доглядали за дітьмя, допомагали сусідам в евакуації. Очікували 48 годин – ось тобі й 8 робочих змін. До уваги береться тільки кратність, довідки про заробітну плату не потрібно. Звідси й рахуємо і пенсію, і інші речі.
    Вирішує цей порядок і питання срочників. У вікторовому випадку, якщо місяць стоялиу зоні, значить є не менше 30 днів з кратністю 3. І не потрібно ніяких ні довідок про зарплату,ні дозиметрів. І пенсія буде серйозною, зрештою, не важко підставити дані у формулу.

  15. Всеволод сказал(а):

    Likvidator написал(а) в комментах, что:

    Выполняли бы имеющийся закон. Не чего выдумывать вилосипед.

    Если бы выполняли… Не выполняют и демонстрируют упорное НЕ ЖЕЛАНИЕ его выполнять, да же перед выборами! Думаете после выборов начнут выполнять? Кто, или что их заставит это сделать? Надо признать честно, что ВСЕ акции, которые проводил ВОВЧ и батюшка с треском провалились. Если ставилась, организаторами этих акций ,цель добиться спада активности и порождение неверия в чернобыльцев,- то эта цель успешно достигнута! Выполнения закона требуете? А что помешает власти принять изменения в в Закон и ст. 54-4 в частности? Никто и ничего ! А у нас даже наработок нет, что предложить, или что требовать от власти! Вот Ярослав и предлагает один из возможных вариантов! Но мы чего то недогоняем, или ленимся думать, а потом сваливаем на кого то вину за свои промахи…

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта