?> Меморандум брехні | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
20.10.2011, рубрика "Дайджест, Наше право"

Меморандум брехні

Степан Чернишенко

«Економічна правда», 19.10.2011

Афганці і чорнобильці підписали документ, яким як прапором може махати Кабмін вішаючи локшину на вуха громадськості щодо власної турботи про соціально знедолених.

Одним із тактичних кроків чинної влади, спрямованих на угамування соціального невдоволення, стало підписання так званого Меморандуму про взаємодію і співробітництво між урядом та ветеранами Афганістану і чорнобильцями.

На четвер, 20 жовтня, в порядку денному Верховної ради заплановано друге читання законопроекту 9127 "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", що передбачає повний демонтаж системи соціального захисту пільгових верств населення в Україні.

Невже, меморандуми уряду з "афганцями" і "чорнобильцями" не варті паперу на якому написані?

Всі пам’ятають, як активісти-афганці та чорнобильці майже взяли штурмом Верховну раду, з вимогою заблокувати прийняття зазначеного законопроекту, що обмежував пільги 13-ти мільонів громадян України.

Після підписання документу, через деякий час офіс афганців зазнав нападу з боку міліцейського підрозділу "Беркут". Як з'ясувалось пізніше - це була "помилка" правоохоронних органів.

Але повернемось до Меморандуму. Після ознайомлення з його змістом розумієш - цей документ займе чільне місце в історії витонченої урядової брехні.

Навіть студент юрфаку першого курсу навчання не підписав би цю угоду. Дивно, що афганців та чорнобильців так дотепно "розвели".

Отже, сам меморандум займає три сторінки тексту і містить три розділи: зобов'язання уряду, зобов`язанні ветеранів Афганістану і строки дії документу з порядком внесення для нього змін.

З чорнобильцями було підписано майже такий же документ, а от діти війни разом з учасниками бойових дій "пролетіли".

Підписуючи меморандум афганці, як випливає з тексту, виступили поручителем і ветеранів ВВВ.

У першому пункті зобов`язань уряд підтримує пропозицію пікетувальників виключити сумнозвісний розділ ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" з проекту закону №9127.

З юридичної точки зору Кабмін розписувався за конкретний документ за № 9127. Проте, виникає питання, якщо законопроект не приймуть у четвер, що завадить уряду винести інший, або розбити його на декілька профільних по кожній категорії пільговиків?

І що значить "підтримати пропозицію"?

Ну, "підтримали", а депутати взяли і проголосували.

Далі більше.

У другому пункті, уряд зобов`язується забезпечити соціальні виплати, надання пільг, гарантій та виплату компенсацій у розмірах, не менше ніж ті, що фактично виплачуються (надаються) на дату підписання Меморандуму.

Цікаво, а афганці і чорнобильці колись чули про таке явище як інфляція? Враховуючи, майже невідворотне падіння гривні, уряду не важко буде надрукувати папірців, які нічого не варті.

Особливо цинічно цей факт виглядає на тлі п'ятирічного терміну дії меморандуму. За п'ять років, навіть при існуючих інфляційних темпах, від соціальної допомоги залишиться лише пил.

Беззаперечним успіхом підписанти вважають обіцяне підвищення основного розміру пенсії інвалідам війни на 20%. Але це умовна перемога – ще в серпні поточного року (за місяць до виступів невдоволених громадян біля ВР) уряд розіслав проект постанови про підвищення цієї пенсії на 25%.

Тобто своїм меморандумом афганці зробили собі мінус 5%. В тому урядовому проекті враховувалися інтереси і "дітей війни" та інші пільгові категорії.

Якби "афганців" не було, то уряду варто було б їх вигадати.

Навіть конкретні дії спрямовані на підвищення існуючих соціальних виплат стосуються лише 2012 року, після якого меморандум буде чинним ще чотири роки.

Отже афганці і чорнобильці підписали документ, яким як прапором може махати Кабмін вішаючи локшину на вуха громадськості щодо власної турботи про соціально знедолених.

Про це свідчить інший цікавий документ, а саме висновки Мінфіну на пропозиції Рахункової палати до проекту Держбюджету на 2012 рік.

Так, Рахункова палата справедливо зауважує, що у проекті бюджету "зберігаються значні обмеження соціальних виплат, встановлених чинним законодавством для окремих категорій громадян, що може стати ризиком соціальної стабільності в країні".

Що відповідає Мінфін?

Питання виплат за рішенням судів буде вирішуватись після прийняття законопроекту про гарантії держави щодо виконання судових рішень (реєстр.9127) який прийнято у І читанні.

Ця ж сама відповідь і на зауваження Рахункової палати щодо разової грошової допомоги ветеранам війни, жертвам нацистських переслідувань та чорнобильцям.

На думку Мінфіну прийняття законопроекту 9127 дозволить забезпечити комплексний підхід до виконання державних соціальних гарантій.

Отже, кабмін не збирається виконувати власні обіцянки. Це і є "комплексний підхід".

Здається, підписаний меморандум для влади має цінність не більшу, ніж свіжий примірник "Урядового кур`єру" у сільському нужнику.

Запись была опубликована: glavred(ом) Четверг, 20 октября 2011 г. в 9:23
и размещена в разделе Дайджест, Наше право.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта