?> НЕ ДАМО ЗНИЩИТИ СВОБОДУ МИРНИХ ЗІБРАНЬ! | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
20.04.2012, рубрика "Соціальне партнерство"

НЕ ДАМО ЗНИЩИТИ СВОБОДУ МИРНИХ ЗІБРАНЬ!

Громадський рух «Контроль за ради справедливості» за дорученням Оргкомітету по підготовці та проведенню мітингу відповідно до статті 39 Конституції України повідомляє про проведення мітингу з метою запобігання прийняття законопроекту №2450 «Про порядок організації і проведення мирних заходів» в редакції, яка істотно обмежує конституційні права громадян.

Мітинг відбудеться 23 березня 2011 року з 10.00 до 12.00.

Місце проведення Верховна Рада України.

Листівка

Закон України «Про свободу мирних зібрань»

у народній редакції !

Мирні зібрання – мітинги, демонстрації і пікети сьогодні –  єдиний спосіб для українських громадян захистити свої права. Саме завдяки мирним зібранням робітники добиваються виплати заборгованих зарплат, студенти – безплатної освіти, афганці і чорнобильці – обіцяних виплат. Саме за допомогою мирних зібрань мешканці міст борються проти забудов заповідних історичних місць, а селяни – проти закриття шкіл і дитсадків.

І саме за допомогою мирних зібрань ми можемо змінити Україну і своє життя, добитися соціальних змін.

Але влада олігархів і товстосумів хоче позбавити українців інструменту змін. 2011 року суди заборонили 90% усіх мітингів, щодо яких подавали позови органи влади. А у Києві та низці областей на прохання влади заборонили 100% «неблагонадійних» мітингів. Міліція навіть без рішень суду розганяє мирні зібрання та затримує їх учасників.   Сьогодні правлячий клас хоче підвести під заборони мирних зібрань, які загрожують його владі, «законні» підстави і ухвалити у Раді закон, який би обмежив свободу мирних зібрань для українців. Цей законопроект, який отримав реєстраційний номер 2450, був внесений до парламенту ще 2008-го року урядом Ю. Тимошенко, 2009-го прийнятий у першому читанні і підготовлений до другого читання 2010 року. Проект передбачає, що повідомляти про мітинги треба за 4 доби (тобто, громадяни не зможуть оперативно зреагувати на суспільно важливі події, такі як, наприклад, вирубування парку, вчасно, натомість суди встигнуть за 4 дні заборонити будь-яке зібрання), встановлюються невиправдані обмеження зібрань у часі та просторі, учасники мітингів фактично позбавляються права оскаржити судові рішення про заборону цих мітингів, які суди ухвалюють буквально перед початком заходів.

У 2010-го, громадські організації виступили проти законопроекту № 2450 і змусили Верховну Раду відкласти його ухвалення, а Венеціанська комісія – авторитетний європейський експертний орган – винесла цьому проекту вирок, розкритикувавши практично кожну його статтю.

Але у березні 2012 Рада відправила проект № 2450 на доопрацювання з тим, щоб вже найближчим часом  проголосувати його у парламенті. Існує небезпека того, що влада Партії регіонів може досягти того, що не вдалося урядові Тимошенко – обмежити наші громадянські права.

Громадяни! Виходьте у понеділок, 23 квітня, о 10-00 до місцевих органів влади, щоб сказати владі наші вимоги:

1.Відхилити законопроект № 2450, який обмежує свободу мирних зібрань.

2.Ухвалити закон про свободу мирних зібрань у народній редакції, який би захистив право українських громадян на мирні зібрання.

НЕ ДАМО ЗНИЩИТИ СВОБОДУ МИРНИХ ЗІБРАНЬ!

Проект

РЕЗОЛЮЦІЯ

ЩОДО ДОТРИМАННЯ І ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СВОБОДИ МИРНИХ ЗІБРАНЬ В УКРАЇНІ

23 квітня  2012 року

Свобода мирних зібрань – одне з найважливіших прав людини. Завдяки цьому праву громадяни не лише можуть відстоювати свої соціальні, економічні, громадянські та політичні права, а й змінювати свою країну. Свобода зібрань є важливою передумовою для здійснення громадянами права на свободу слова, свободу вираження поглядів та реалізації культурних, релігійних потреб, інтересів національних меншин.

Свобода зібрань гарантована Конституцією України (стаття 39) та Європейською конвенцією про захист прав людини та основних свобод (стаття 11). Проте сьогодні свобода зібрань в Україні під загрозою. Представники вищої та місцевих влад, міліція та суди систематично порушують права громадян: незаконно забороняють мітинги та демонстрації, розганяють мирні зібрання, брутально застосовуючи силу, ухвалюють неконституційні нормативно-правові акти, які обмежують права і свободи українських громадян.

Такі порушення були масовими і за президентства Леоніда Кучми, і за часи «помаранчевої» влади, але протягом 2010-11 років ці порушення набули нового розмаху. Ситуація з дотриманням свободи мирних зібрань в Україні викликала занепокоєння не лише серед українських громадян, а й у середовищі європейської та міжнародної правозахисної спільноти.

Ми, представники неурядових позапартійних українських громадських організацій та громадяни, вважаємо, що ситуацію із свободою мирних зібрань в Україні необхідно суттєво змінити. І для цього дуже важливо ухвалити закон про свободу зібрань, який би відповідав Конституції України, міжнародним нормам з прав людини, рішенням Європейського Суду з прав людини, висновкам Венеціанської комісії та Керівним принципам ОБСЄ із свободи мирних зібрань.

Ми закликаємо виконавчу владу сприяти ухваленню та Верховну Раду України прийняти  закон «Про свободу мирних зібрань», який би включав такі принципові положення:

1. Закон не повинен дискримінувати людей у праві бути учасником або організатором мирного зібрання за статтю, віком, національною, партійною та ідеологічною,  релігійною приналежністю. Права неповнолітніх, неповносправних, ув’язнених, негромадян на мирні зібрання повинні бути гарантовані.

2. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України, терміни повідомлення про мирне зібрання мають бути у розумних межах і не повинні обмежувати передбачене статтею 39 Конституції України право. Такй термін має бути не раніше 10 годин з моменту початку проведення мирного зібрання і слугувати гарантією реалізації свободи зібрань. Відповідно до практики Європейського суду з прав людини у законі має бути передбачена можливість спонтанних мирних зібрань.

3. Відсутність повідомлення не може бути підставою для припинення, в тому числі й силового, мирного зібрання.

4. Метою повідомлення про мирне зібрання має бути виключно надання часу владі для підготовки захисту зібрання. У випадку повідомлення влада несе відповідальність за захист зібрання.

5. Процедура повідомлення не має жодним чином ускладнюватися, органи влади не повинні вимагати від організаторів мирних зібрань надавати персональні дані та дані про об’єднання громадян, окрім необхідних контактів. Закон не повинен покладати на громадян не передбачені Конституцією та міжнародними правовими документами обов’язки щодо погодження проведення зібрань.

6. Пряма заборона втручання центральних та місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування у реалізацію права громадян на мирні зібрання. Усі неконституційні рішення органів місцевого самоврядування про обмеження свободи зібрань мають бути скасовані.

7. Чітке встановлення підстав для судової заборони мирних зібрань. Такі заборони можуть встановлюватись лише у виключних випадках і лише тоді, коли вони необхідні у демократичному суспільстві.

8. У випадках контр-демонстрацій влада не має права забороняти обидва мирні зібрання. Натомість правоохоронні органи повинні забезпечити реалізацію права на мирні зібрання усім громадянам та забезпечити громадський порядок.

9. Відсутність обмежень щодо місць та часу проведення мирних зібрань. Мирні зібрання можуть проводитись на відстані видимості та чутності від установ і організацій, яким адресовані вимоги учасників зібрань.

10. Встановлення кримінальної, адміністративної та дисциплінарної відповідальності представників влади і, зокрема, правоохоронців за порушення свободи мирних зібрань.

11. Встановлення у Кодексі адміністративного судочинства України спеціальних термінів для апеляційного оскарження судових рішень про заборону мирних зібрань.

12. Зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, які б унеможливлювали практику затримання і засудження учасників мирних зібрань за свавільним бажанням співробітників міліції або за вказівкою чиновників виконавчої влади.

Оргкомітет

Запись была опубликована: glavred(ом) Пятница, 20 апреля 2012 г. в 14:04
и размещена в разделе Соціальне партнерство.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта