?> Про використання бюджетних коштів | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
24.03.2007, рубрика "Наше право"

Про використання бюджетних коштів на лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Державною контрольно-ревізійною службою України в ІІ півріччі 2006 року в плановому порядку проведено державний фінансовий аудит ефективності використання у 2002-2005 роках та І півріччі 2006 року 97,6 млн. грн. коштів державного бюджету, спрямованих на комплексне медико-санітарне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Фактично у дослідженому періоді із затверджених 179,6 млн. грн. профінансовано 54%. Понад 90% коштів бюджетної програми було спрямовано на надання медичної допомоги (забезпечення ліками) та поліпшення матеріально-технічної бази стаціонарів лікувальних закладів.

На початок 2006 року понад 2,59 млн. осіб мали статус постраждалих внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС, з яких понад 80% визнано хворими.

Слід констатувати, що проблему збереження та відновлення здоров'я постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи вирішити не вдалося. Зокрема, за останні дев'ять років кількість інвалідів Чорнобиля збільшилась у 1,8 рази, а смертність серед постраждалого населення на 20% перевищує смертність в цілому по країні. Аудиторською групою встановлено такі причини, що негативно вплинули на досягнення мети бюджетної програми.

Незавершеність бази даних Державного реєстру постраждалих не дозволяє достовірно встановити кількість хворих, які потребують лікування.

Дані Державного реєстру не використовуються ні при плануванні потреби бюджетної програми (хоча дані є персоніфікованими та дозволяють визначитись з конкретними потребами в лікувальних препаратах), ні для аналізу, адже серед працівників реєстру немає медичних працівників, які б могли чітко проаналізувати розвиток захворювання та методи допомоги.

Таким чином, витративши 1,5 млн. грн. на створення та функціонування Державного реєстру, запланованої цілі – формування достовірної бази даних - не досягнуто, тобто кошти використано неефективно. Через недоліки у плануванні та розподілі ресурсів програми неефективно використано 1,4 млн. грн. бюджетних коштів. Зокрема, нерівномірне планування та фінансування призвело до невикористання протягом звітного періоду значних обсягів ліків, витратних матеріалів тощо. На початок 2006 року їх накопичилось на 1,2 млн. грн. Водночас, майже 80 % із 3,7 тис. опитаних постраждалих протягом року змушені були самостійно купувати медичні препарати для стаціонарного лікування.

Внаслідок прорахунків у плануванні централізованих поставок було неефективно витрачено 0,2 млн. гривень.  МНС без замовлень регіонів закупило і у 2005 році поставило медичним закладам на 10,8 млн. грн. медобладнання.

Наприклад, у 2004 році управління охорони здоров’я Житомирської ОДА купило ультразвуковий діагностичний сканер ЕН “Візор” безпосередньо у ТОВ “Укрмед” (м. Київ), вартістю 285 тис. грн., тоді як вартість отриманих централізовано у 2005 році ідентичних чотирьох сканерів становила 372,1 тис. грн. за кожен, або на третину більше. Фактично зайво та неефективно витрачено 348 тис. грн., за які можна було придбати ще один сканер.

Близько 15% закупленого централізовано та на місцевому рівні обладнання використовувалось менше ніж на половину планової потужності (на закупівлю витрачено близько 3,2 млн. грн.). Крім того, обладнання вартістю понад 0,6 млн. грн. лікувальними установами взагалі не використовувалось. При цьому лише 22 % опитаних постраждалих визнали, що їх потреби у лікуванні були задоволені.

Існуюча система соціально-психологічної реабілітації охоплює незначну частину постраждалого населення (до 3,5 %), що дає підстави сумніватись в ефективності витрачання на її утримання протягом дослідженого періоду близько 5 млн. гривень.

Недосконалість системи експертизи зі встановлення причинного зв'язку між хворобою, інвалідністю і смертністю та дією іонізуючого випромінювання призводить до ускладнення і затягування розгляду справ постраждалих. За умови ліквідації міжрегіональних експертних і спеціалізованих лікарсько-консультативних комісій та передачі функцій експертизи до медико-соціальних експертних комісій загальної юрисдикції можна було б щорічно заощаджувати близько 0,5 млн. грн. коштів державного бюджету.

Отже, немає системного, комплексного підходу до вирішення проблем медико-соціального забезпечення постраждалих, недостатньо фінансуються заходи даної програми. Все це ускладнює реалізацію визначеної мети бюджетної Програми – збереження та покращення стану здоров’я постраждалого населення.

За результатами аудиту розроблено ряд пропозицій. Зокрема, ГоловКРУ запропонувало МНС за участю зацікавлених міністерств та відомств розглянути питання щодо відміни існуючої практики фінансування для запровадження системи фінансування лікування конкретного хворого в спеціалізованих лікувальних закладах (за профілем хвороби).

Прес-служба ГоловКРУ

http://www.kmu.gov.ua

Надруковано «ПЧ» № 6 (54) березень 2007

Запись была опубликована: glavred(ом) Суббота, 24 марта 2007 г. в 10:51
и размещена в разделе Наше право.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта