?> Проект Закону України | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
15.03.2012, рубрика "Наше право"

Проект Закону України

Сайт Міністерства соціальної політики України, 1 березня 2012р.

Проект Закону України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо вільного вибору закладу санаторно-курортного лікування або відпочинку громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо вільного вибору закладу санаторно-курортного лікування або відпочинку громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Проект) розроблено з метою вдосконалення процедури надання послуг з санаторно-курортного лікування та оздоровлення відповідної категорії громадян, унеможливлення прояву ознак корупції при наданні путівок та створення конкурентоспроможного ринку таких послуг шляхом надання замість путівки грошової допомоги, яка перераховується центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики у безготівковому вигляді санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію та надають таки послуги.

Проект відповідає цілям Програми економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».

Відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідна категорія громадян має право на щорічне санаторно-курортне лікування. Таке право забезпечується центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики - головним розпорядником бюджетних коштів за програмою КПКВК 2501200 „Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (2012 рік), відповідно до якої здійснюються оплата послуг з оздоровлення вказаної категорії громадян.

На даний час послуги з оздоровлення надаються суб’єктами господарювання (санаторії, дома відпочинку, пансіонати тощо), які були визначені переможцями торгів за результатами процедур закупівель. Така система не прозора, має суттєві проблеми щодо стабільного щорічного фінансування таких закладів (постійно у першому кварталі), не сприяє розвитку конкурентних відношень на ринку послуг з оздоровлення та містить ризики вчинення корупційних дій.

Проектом пропонується вирішення зазначеної проблеми шляхом внесення законодавчих змін в частині забезпечення грошовою допомогою для оплати санаторно-курортної путівки чи путівки на оздоровлення шляхом безготівкового її перерахування санаторно-курортним закладам або закладам з оздоровлення, які мають ліцензії та надають відповідні послуги.

2. Мета і шляхи її досягнення

Головною метою Проекту є удосконалення процесу забезпечення державою законодавчо встановлених гарантій щодо оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме, надання державою щорічної грошової допомоги для оплати вартості путівки шляхом безготівкового перерахування коштів санаторно-курортним закладам, які надали відповідні послуги з санаторно-курортного лікування.

Замість проведення тривалих та непрозорих тендерів серед закладів оздоровлення буде встановлено порядок, за яким кожний «чорнобилець» самостійно обирає профільний санаторно-курортний заклад відповідно до медичних рекомендацій та черзі, яку веде місцеві органи праці та соціального захисту громадян. Після надання цим закладом послуг з санаторно-курортного лікування центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики йому буде здійснено безготівкове перерахування обсягу цієї грошової допомоги тому закладу оздоровлення, який надав послуги з оздоровлення (реалізація принципу ваучеризації оздоровлення). Ніяких кваліфікаційних чи інших додаткових вимог до закладів санаторно-курортного лікування або оздоровлення, крім наявності ліцензії на медичну практику, не встановлюється.

Порядок надання такої грошової допомоги буде визначати центральний орган виконавчої влади у сфері соціальної політики в межах бюджетних призначень, а її обсяг – Кабінет Міністрів України.

3. Правові аспекти

Питання оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, регулюються:

Законом України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2000 року № 800 «Про організацію оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття акта не потребує додаткових витрат з державного та місцевих бюджетів, оскільки фінансування буде здійснюватись у межах видатків, передбачених профільною бюджетною програмою.

5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект потребує погодження з заінтересованими центральними органами виконавчої влади – Мінекономрозвитку, Мінфіном та Мін’юстом.

6. Регіональний аспект

Законопроект не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць, не вирішує концептуальні проблеми розвитку регіонів, а тому, не потребує погодження з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

7. Запобігання корупції

У законопроекті відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Законопроект оприлюднено на веб-сайті Міністерства соціальної політики України для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Реалізація цього проекту Закону дозволить задовольнити індивідуальні потреби громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у щорічному оздоровленні, буде сприяти утворенню конкурентоспроможного ринку послуг з санаторно-курортного лікування відпочинку, максимально зменшить ризики вчинення корупційних дій у цій сфері.

Віце-прем’єр-міністр України –

Міністр соціальної політики С.Л.ТІГІПКО

Проект

З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про внесення змін до Закону України

«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»щодо вільного вибору закладу санаторно-курортного лікування або відпочинку громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 9, ст.181)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. У Законі України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ( 796-12 ) ( Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 13, ст. 178; 1996 р., № 35, ст. 162; 2001 р., № 30, ст. 140 ):

1. Пункт 4 частини першої статті 20 викласти в такій редакції:

„4) щорічна грошова допомога для компенсації вартості позачергової санаторно-курортної путівки, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, обсягу цієї грошової допомоги відповідним санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з санаторно-курортного лікування, або одержання такими особами за їх бажанням грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг грошової допомоги, розмір середньої вартості путівки та порядок одержання грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні визначається Кабінетом Міністрів України;”;

2. Пункт 2 частини першої статті 21 викласти в такій редакції:

„2) щорічна грошова допомога для компенсації вартості першочергової санаторно-курортної путівки або путівки на відпочинок, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним санаторно-курортним закладам або закладам відпочинку, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з санаторно-курортного лікування чи відпочинку, чи одержання такими особами за їх бажанням грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги, розмір середньої вартості путівки та порядок одержання грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні визначається Кабінетом Міністрів України;”;

3. У статті 22 у частині першої:

пункт 2 викласти в такій редакції:

„2) щорічна грошова допомога для компенсації вартості першочергової пільгової санаторно-курортної путівки або путівки на відпочинок, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним санаторно-курортним закладам або закладам відпочинку, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з санаторно-курортного лікування чи відпочинку, чи одержання такими особами за їх бажанням грошової компенсації в розмірі 70 процентів середньої вартості путівки в Україні.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги, розмір середньої вартості путівки та порядок одержання грошової компенсації в розмірі 70 процентів середньої вартості путівки в Україні визначається Кабінетом Міністрів України;”;

пункт 13 викласти в такій редакції:

„13) особам, які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов'язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років, - надання пільг, передбачених пунктом 18 статті 20, а також щорічна грошова допомога для компенсації вартості позачергової санаторно-курортної путівки, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з санаторно-курортного лікування, або одержання такими особами за їх бажанням грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги, розмір середньої вартості путівки та порядок одержання грошової компенсації в розмірі середньої вартості путівки в Україні визначається Кабінетом Міністрів України;”;

4. Пункт 2 частини першої статті 23 викласти в такій редакції:

„2) щорічна грошова допомога для компенсації вартості першочергової пільгової санаторно-курортної путівки або путівки на відпочинок, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним санаторно-курортним закладам або закладам відпочинку, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з санаторно-курортного лікування чи відпочинку, чи одержання такими особами за їх бажанням грошової компенсації в розмірі 50 процентів середньої вартості путівки в Україні.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги, розмір середньої вартості путівки та порядок одержання за їх бажанням грошової компенсації в розмірі 50 процентів середньої вартості путівки в Україні визначається Кабінетом Міністрів України;”;

5. У статті 30 у частині першої:

пункт 5 викласти в такій редакції:

„5) щорічна грошова допомога для компенсації вартості путівки на оздоровлення строком до двох місяців потерпілих дітей за місцем роботи одного з батьків, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним закладам оздоровлення, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з оздоровлення.

Порядок надання такої щорічної грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.

Потерпілі діти віком до 10 років разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що останні належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, забезпечуються грошовою допомогою для компенсації вартості путівки на оздоровлення, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним закладам оздоровлення, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з оздоровлення. У разі неможливості надання грошової допомоги для компенсації вартості путівки на оздоровлення потерпілим дітям віком до 10 років разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що останні належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, то виплачується грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки в Україні. Порядок надання грошової допомоги для компенсації вартості путівки потерпілим дітям віком до 10 років разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що останні належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну. Граничний обсяг грошової допомоги для компенсації вартості путівки потерпілим дітям віком до 10 років разом з одним із батьків або особою, яка їх замінює, за умови, що останні належать до постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначається Кабінетом Міністрів України.”;

пункт 10 викласти в такій редакції:

„10) щорічна грошова допомога для компенсації вартості путівки для будь-якого виду оздоровлення чи відпочинку дитини-інваліда та одного з батьків чи особи, яка їх замінює, яка здійснюється шляхом безготівкового перерахування центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну, цієї грошової допомоги відповідним закладам з будь-якого виду оздоровлення чи відпочинку, які мають ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики та надали послуги з будь-якого виду оздоровлення чи відпочинку.

Порядок надання такої грошової допомоги встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, з питань сім'ї та дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Граничний обсяг такої грошової допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.

У разі неможливості надання путівки виплачується грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки в Україні, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;”.

ІІ. Прикінцеві положення.

Цей Закон набирає чинності через 90 днів з дня його опублікування.

До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Кабінетові Міністрів України до набрання чинності цим Законом:

привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Президент України В.Ф.Янукович

http://www.mlsp.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=138922&cat_id=102036

Запись была опубликована: glavred(ом) Четверг, 15 марта 2012 г. в 8:29
и размещена в разделе Наше право.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта