?> Рішення ВАСУ від 24.09.2013р. щодо перерахунку пенсії за новою довідкою про заробіток на ЛНА | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
01.10.2014, рубрика "Судові справи"

Рішення ВАСУ від 24.09.2013р. щодо перерахунку пенсії за новою довідкою про заробіток на ЛНА

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

"24" вересня 2013 р.                               м. Київ                              К/9991/59081/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі

суддів: Мороз Л.Л.,

Горбатюка С.А.,

Чалого С.Я.,

розглянула в порядку попереднього розгляду касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області на постанову Алчевського міського суду Луганської області від 04 липня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року у справі за позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області про визнання дій протиправними, зобов'язання провести перерахунок пенсії,

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_3 звернувся з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м.Алчевську Луганської області про визнання протиправними дій у зв'язку з відмовою провести перерахунок пенсії згідно довідки про заробітну плату за роботу по ліквідації наслідків  аварії на Чорнобильській АЕС, зобов'язання провести перерахунок пенсії згідно довідки про заробітну плату за роботу по ліквідації наслідків  аварії на Чорнобильській АЕС виданої ВАТ «Кратон» з 01 січня 2012 року.

Постановою Алчевського міського суду Луганської області від 04 липня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року, позов задоволено. Визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську щодо відмови проведення перерахунку пенсії ОСОБА_3 згідно довідки про заробітну плату по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську провести перераху нок пенсії ОСОБА_3 з 01 січня 2012 року згідно довідки про заробі тну плату по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС виданої ВАТ «Кратон».

Не погоджуючись з судовими рішеннями першої та апеляційної інстанції у справі, Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області подало до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу у якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_3 належить   до осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, має 1 категорію та перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області.

ОСОБА_3, 07.05.2012 року звернувся до відповідача з заявою про проведення перерахунку його пенсії відповідно до довідки,   виданої ВАТ «Кратон».

Листом від 24.05.2012 року повідомлено позивача, що виконати вимоги по його заяві не має можливості, так як згідно результатів перевірки від 22.05.2012 року до архівного відділу Алчевської міськради не були надані наказ № 12 від 15.06.2005 року «Про перерахунок заробітної платні учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ОСОБА_3» та розрахунково-платіжна відомість № 5 за період робіт з 28.05.1986 року по 01.08.1986 року;   довідка про заробіток за нормами діючого законодавства не відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2011 року (в довідці подвоєна тарифна ставка, нарахована премія без підтвердження первинними документами, не просліджується нарахування доплат за роботу в вихідні та святкові дні згідно наявним табуляграмам), ВАТ «Кратон» ліквідоване, привести довідку про заробіток за роботу у зоні відчуження до норм Постанови Кабінету Міністрів України  № 1210 від 23.11.2011 року на даний час неможливо, у зв'язку з чим підстави для перерахунку пенсії відсутні.

Відповідно до ст.15 Закону України «Про статус і соціальний захист    громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами, організаціями (військоматами).

Згідно пункту 2 Постанови   Кабінету Міністрів України   № 1210 від 23.11.2011 року «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» Пенсійний фонд України зобов'язано забезпечити здійснення перерахунку пенсій, призначених особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, до набрання чинності цією постановою, за матеріалами пенсійних справ.

Пунктом 7 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого зазначеною Постановою Кабінету Міністрів України    № 1210 від 23.11.2011 року, передбачено, що пенсії призваних на військові збори військовозобов'язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються   виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з у рахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у ІІІ зоні - 5, у II - 4, І - 3). При цьому у всіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період. Зазначена постанова набула чинності 01.01.2012 року.

Твердження скаржника про те, що суми заробітної плати, вказані в довідці не мають підтвердження їх виплати первинними документами про нарахування та виплату заробітної плати, оскільки підприємство ВАТ «Кратон» ліквідовано, колегією суддів не можуть бути прийняті до уваги, оскільки судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач 17.07.2005 року звернувся до відповідача з заявою про перерахунок його пенсії за період роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС з 28.06.1986 року по 01.08.1986 року на підставі довідки, виданої ВАТ «Кратон», та до заяви додав наказ № 12 від 15.09.2005 року «Про перерахунок заробітної плати учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС ОСОБА_3», довідку про розмір заробітної плати за період з 28.06.1986 року по 01.08.1986 року, розрахункові листи, розрахунково-платіжну відомість № 5 за період роботи по   ліквідації наслідків аварії   на ЧАЕС з 28.06.1986 року по 01.08.1986 року. Дані документи знаходяться в матеріалах його пенсійної справи.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, щодо необгрунтованості доводів відповідача що  довідка, яка   видана позивачу, не має номера та дати видачі і суперечить довідці,   виданій 25.05.1999 року за   №   18 , оскільки в матеріалах пенсійної справи ОСОБА_3 знаходяться первинні документи про нарахування та виплату заробітної плати (наказ, розрахунково-платіжна відомість) у розмірах,   зазначених у довідці ВАТ «Кратон» без номера і дати, і сама по собі суперечливість відомостей,   зазначених у довідках не є підставою для відмови у проведенні перерахунку пенсії.

З огляду на зазначене колегія суддів вважає, що суд першої та апеляційної інстанцій, дійшли вірного висновку про задоволення позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновків судів не спростовують, підстави для призначення справи до розгляду в судовому засіданні відсутні.

Доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку, що при розгляді справи судами допущено неправильне застосування норм матеріального чи порушення норм процесуального права, які передбачені ст.ст. 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України як підстави для зміни, скасування судового рішення, залишення позовної заяви без розгляду або закриття провадження у справі.

Керуючись ст. ст. 220220-1230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Луганської області відхилити, постанову Алчевського міського суду Луганської області від 04 липня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року у даній справі залишити без змін.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.

Судді:


Запись была опубликована: glavred(ом) Среда, 1 октября 2014 г. в 8:07
и размещена в разделе Судові справи.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта