?> Справедливість та законність суду України | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
16.01.2013, рубрика "Судові справи"

Справедливість та законність суду України

Наталія Падалка,   15 січня 2013 року.

До мене у продовж останнього часу  звертаються чорнобильці із своїми питаннями, заявами, скаргами  відносно якості правосуддя  в українських судах, особливо в апеляційній інстанції.

Практично в кожному зверненні наводяться факти проведення апеляційних слухань по апеляційним скаргам Пенсійного фонду України без надання чорнобильцям копії апеляції, можливості надати заперечення, виклику до апеляційного суду. В кращому випадку – через півроку після засідання апеляційного суду приходить простий конверт з копією рішення, яким відмовляється в задоволенні позовних вимог інвалідів ЧАЕС, навіть без наведення причини, а в гіршому – інвалідів тягнуть до суду Управляння пенсійного фонду з питання повернення коштів, які рішенням апеляційного суду визнані безпідставно виплачені інваліду.

Я тільки можу представити той жах, який переживає хвора людина, коли дізнається, що з неї хочуть забрати усі раніше сплачені кошти, і добро, якби річ йшла про збільшення пенсії у 3 з половиною рази – це питання тяжке, але річ йде про звичайні 6 мінімальних пенсій за віком.

Люди не розуміють, чому апеляційні суди попирають всі існуючі принципи українського судочинства – верховенство права, законність, змагальність сторін, диспозитивність, гласність, відкритість і т.д.

Більше того, у інвалідів ЧАЕС з’являється цілком зрозумілий страх, що так, без їх участі, суди наприймають бог зна чого, та що, а потім прийдеться зостатися зовсім без коштів – навіть пенсію перестануть  платити.

Люди питають, чому районні суди при розгляді позовів від пенсійного фонду, які подані на підставі таких рішень апеляційних судів, не приймають до уваги  частину 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, який передбачає, що постанова або ухвала суду апеляційної або касаційної інстанції за наслідками перегляду рішень суду першої інстанції, якщо вона прийнята у письмовому провадженні, тобто без виклику заінтересованих сторін до апеляційного суду, набирає законної сили тільки через п’ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі. Тобто законної сили постанова або ухвала апеляційного суду, якщо він відбувся без запрошення інваліда до суду, набирає через 5 днів з моменту відмітки пошти про прийом рекомендованого конверта на адресу інваліда або його представника.

Чого тільки не чують скаржники в суді першої інстанції – і про нехватку коштів, тому, мовляв, апеляційні суди посилають рішення своєчасно, але простими листами, і про якість списки в самому апеляційному суді, згідно яких розсилка рахується проведеною, якщо секретар там нібито розписався, при чому суддями ігнорується вимога закону (ч. 3 ст. 167 КАС України), згідно якої особам, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні, копія судового рішення надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Мені зовсім не зрозуміло як суди першої інстанції приймають до провадження заяви Пенсійного фонду України про поворот судового рішення, якщо стаття 266 КАС України це забороняє. Більше того, апеляційні суди приймають апеляційні скарги УПФ на відмову суду про поворот судового рішення, на підставі тієї ж 266 статті.

Люди скаржаться, що цей цирк з поворотом судових рішень вже звів до могили не одну сотню інвалідів ЧАЕС…

Що я можу сказати – суди України завжди ігнорували проблеми інвалідів ЧАЕС. Нагадаю – ще в 2001 році, 26.04.2001 року Верховна Рада України прийняла постанову  №  2404-III "15 річниця Чорнобильської катастрофи. Досвід подолання", в якій надала доручення «Верховному Суду України разом з Міністерством юстиції України дати роз'яснення судовим органам щодо практики застосування судових рішень у питаннях погашення заборгованості з соціальних виплат та виплат компенсацій за втрачене майно на радіоактивно забруднених територіях».

Як показує судова практика Верховного Суду України, саме в 2000 – 2002 роках ВС України робив все можливе, щоб чорнобильці ніколи не отримали передбачених законом пенсій (6, 8, 10 мінімальних пенсій за віком, де мінімальна пенсія за віком не може бути нижчою за прожитковий мінімум)… Саме Верховний Суд України в ті роки ввів судову практику, що мінімальний розмір пенсій за віком потрібно вираховувати з розміру 19 грн. 91 коп. – тобто судді цього суду навіть в 2006 році стверджували, що у інваліда ЧАЕС 2-ої групи державна пенсія відповідно до закону повинна бути втричі нижчою ніж у бомжа, який не пропрацював і хвилини в своєму житті…

Та і в 2008-2011 році саме Верховний Суд України стверджував, що в потребах закону потрібно вираховувати пенсію за віком на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних, так як нібито іншого законодавчо визначеного розміру мінімальної пенсії за віком не існує… хоча навіть далекі від юриспруденції люди знають, що 27.03.1991 року в офіційному виданні «Голос України» оприлюднено Закон Української Радянської Соціалістичної Республіки «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (закон № 796-XII від 28.03.1991 року), в якому держава взяла на себе всю відповідальність за шкоду  здоров'ю або втрату працездатності  громадянами  та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст.. 13 Закону).

Цей Закон є одностороннім з боку держави правочином, який визначив обов’язок у держави відшкодувати шкоду здоров’ю або втрату працездатності інвалідам ЧАЕС відповідно існуючих на той час норм законодавства країни. В першу чергу Закону СРСР "Про пенсійне забезпечення громадян в СРСР", який відповідно до статті 58 Закону був з 01.04.1991 року введений на території Української РСР щодо осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в повному обсязі.

Цей правочин надав право інвалідам ЧАЕС в якості компенсації втрати працездатності вимагати надання їм державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю (стаття 47 Закону), при цьому розмір мінімальної пенсії за віком для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, з 01 квітня 1991 року встановлено в  розмірі 100   процентів   мінімальної   заробітної   плати (стаття 20 Закону СРСР "Про пенсійне забезпечення громадян в СРСР")… І цей нормативний акт в відношенні потерпілих ніхто не відміняв і станом на сьогодення…

Так про  законність яких рішень адміністративних судів України взагалі може іти мова, якщо вся без винятку процедура прийняття цього рішення із самого початку є незаконною? – якщо ніхто не звертає уваги на існуючі норми матеріального права, а роблять з інвалідами  що хочуть…

Запись была опубликована: glavred(ом) Среда, 16 января 2013 г. в 12:16
и размещена в разделе Судові справи.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

На сообщение "Справедливість та законність суду України" 3 комментария

  1. Виктор сказал(а):

    Навіщо здались ті суди, коли останні два роки десятки,а з дітьми війни сотні тисяч судових рішень, які набрали законної сили тупо не виконуються, відповідальності провладним злочинцям НУЛЬ, банда всіх повязала, суди, прокуратуру, виконавчу службу, пенсійні фонди, управління праці, всіх же не посадиш.

  2. нестор Івано-Франківськ сказал(а):

    Пане Вікторе, я з Вами повністю згоден.Я би хотів сказати , що тільки спільні дії чорнобильських організацій змусили б владу виконувати Основний закон – Конституцію та інші закони держави Україна.Іншого не видно.Коли наприкінці 2007 року ми були всі єдині. то нас Боялися. як і в 2011 році.в даний час деякі так звані лідери сприяють владі в тому. що ми розрізнені . то означає. що слабкі.

  3. Виктор сказал(а):

    Лідери зайняті ділом, а ми дурницями.
    ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
    04070, м. Київ, вул. П.Сагайдачного, 4, тел. 417-82-22, факси 462-51-55, 417-61-66 E-mail: postmast@dkrs.gov.ua Код ЄДРПОУ № 37393358
    19.11.2012 № 04-14/1522 № від
    Полтавська обласна організація Всеукраїнської Чорнобильської народної партії “За добробут та соціальний захист народу”
    вул. Кооперативна, 25, с. Жуки, Полтавська область, 38783
    Про розгляд звернення
    Державною фінансовою інспекцією України проведено ревізію фінансово- господарської діяльності Міністерства соціальної політики України, під час якої перевірено питання щодо можливих порушень, допущених Всеукраїнською громадською організацією інвалідів “Союз Чорнобиль Україна” (далі – ВГОІ “Союз Чорнобиль України”, або Громадська організація), що зазначені у зверненнях Полтавської обласної організації Всеукраїнської Чорнобильської народної партії “За добробут та соціальний захист народу” та голови підкомітету Комітету з питань правової політики, народного депутата України Мірошниченка Ю.Р., які надіслані Прокуратурою м. Києва листом від 05.01.2012 № 07/2-р-12.
    Ревізією встановлено, що впродовж 2010 – 2011 років та восьми місяців 2012 року ВГОІ «Союз Чорнобиль України» використано бюджетних коштів на суму 2987,4 тис. грн, з яких на утримання апарату Громадської організації – 913,9 тис. грн та на здійснення заходів, спрямованих на реалізацію статутних завдань, – 2073,5 тис. гривень.
    Перевіркою правильності використання бюджетних коштів Всеукраїнською громадською організацією інвалідів «Союз Чорнобиль України» протягом 2010 – 2011 років та восьми місяців 2012 року на суму 913,9 тис. грн на утримання апарату Громадської організацій порушень не встановлено.
    З метою перевірки використання ВГОІ «Союз Чорнобиль України» бюджетних коштів на проведення Всеукраїнського спортивно-фізкультурного заходу «Турнір серед дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з настільного тенісу» Держфінінспекцією України листом від 11.09.2012 № 04-18/1249 доручено Держфінінспекції в Чернігівській області провести зустрічну звірку у позашкільному навчальному закладі «Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву з лижного спорту» Чернігівської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна», який отримав кошти на суму 46,0 тис. грн. За результатами проведеної зустрічної звірки не встановлено порушень при використанні коштів на проживання та оренду споруд.
    Також у грудні 2010 року ВГОІ «Союз Чорнобиль України» організовано Міжнародну конференцію щодо соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, яку проведено у Дочірньому підприємстві «Клінічний санаторій «Жовтень» Закритого акціонерного товариства лікувально- оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» (далі – ДП “Жовтень”).
    За результатами проведеної зустрічної звірки у ДП “Жовтень” підтверджено надання ВГОІ «Союз Чорнобиль України» комплексу послуг з оренди кіноконцертного залу, проживання та харчування учасників зазначеного заходу на суму 55,7 тис. гривень.
    У 2011 році Громадською організацією організовано загальнодержавний захід – вечір пам’яті «Час Чорнобиля», який проводився у Державному підприємстві «Національний палац мистецтв Україна».
    Проведеною зустрічною звіркою у Державному підприємстві «Національний палац мистецтв Україна» підтверджено надання ВГОІ «Союз Чорнобиль України» послуг оренди зали глядачів, експлуатаційних послуг з використання світлової апаратури, запису вальної техніки і телеапаратури, послуг з монтажу апаратури на загальну суму 61,8 тис. гривень.
    Крім цього, ВГОІ «Союз Чорнобиль України» для організації загальнодержавного заходу вечір пам’яті «Час Чорнобиля в НПМ «Україна», оплачено послуги ФОП “Хижняк Т.О.” на суму 81,7 тис. грн, які включають розробку концепції заходу, написання сценарію та текстів для ведучих, створення сценарного плану заходу, підбір музично-шумового оформлення згідно з концепцією заходу. Проведеною зустрічною звіркою встановлено, що зазначені послуги ФОП “Хижняк Т.О.” виконано в повному обсязі.
    З метою перевірки використання коштів ВГОІ «Союз Чорнобиль України» для організації загальнодержавного заходу вечір пам’яті «Час Чорнобиля в НПМ «Україна» проведено зустрічну звірку у ПАТ “Готель Голосіївський”, якому перераховано кошти на суму 17,9 тис. гривень. За результатами зустрічної звірки встановлено, що послуги з проживання та харчування учасників вказаного заходу надано в повному обсязі. Розбіжностей між переліком осіб, що додається до акта виконаних робіт, та книгою реєстрації громадян ПАТ “Готель Голосіївський” не встановлено.
    Також у 2011 році ВГОІ «Союз Чорнобиль України» проведено Всеукраїнський фізкультурний захід до 25-ї річниці Чорнобильської катастрофи «Турнір з настільного тенісу серед інвалідів» у ПАТ«Готель «Градецький». За результатами зустрічної звірки у вказаному товаристві підтверджено надання послуг з проживання учасників «Турніру з настільного тенісу серед інвалідів» на суму 23,5 тис. гривень.

    З огляду на зазначене, перевіркою дотримання вимог законодавства Всеукраїнською громадською організацією інвалідів “Союз Чорнобиль Україна” при використанні бюджетних коштів на утримання апарату та на здійснення заходів, спрямованих на реалізацію статутних завдань, порушень не встановлено.

    Муравський 417 80-69

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта