?> Від Трипілля до тральфреалізму | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.

Від Трипілля до тральфреалізму

Саме так можна назвати відкриту  виставку творчої студії "Ми духом незламні"

У ці спекотні дні будь-хто може зануритися в  освіжаючу атмосферу виставки студії-галереї "Ми духом незламні", яка днями відкрилася в Києві в Дарницькому Культурно-мистецькому центрі. В експозиції представлені художники, які працюють в різних техніках, жанрах, у кожного митця - свої улюблені творчі теми, знахідки, досягнення. 


На долю одних  учасників виставки неабиякий вплив  справили чорнобильські сторінки в  їхніх біографіях, в долях решти є інші вражаючі сторінки, які не тільки перевернули їхнє життя, але часом перетворили його на подвиг, можливо, не завжди помітний серед буденних справ. Тепер їх об’єднує ідея, яка й дала назву цьому неприбутковому творчому об’єднанню: "Ми духом незламні".

Однак, проведення виставок студії-галереї – не тільки чергове нагадування про це і самим собі, й іншим. Кожна виставка традиційно презентує високий мистецький рівень її учасників. Не дарма минулого року за високий художній рівень та виконавчу майстерність творчій студії-галереї присвоєно звання "Народний аматорський колектив". Багато хто з учасників виставки є лауреатами національних та міжнародних мистецьких фестивалів.

Виставка  відкрилася у переддень Дня Конституції України. Теперішній Основний Закон як ознака української державності існує лише 14 років. Але представлена експозиція презентує художньо-історичний ракурс на українське минуле й сьогодення, який дає можливість стверджувати, що теперішня Конституція – це не кон’юнктурний продукт сучасної української політики, а вагома намистина на дуже довгій нитці українського часу.

Твори авторів  – від символічних образних "вібрацій" на тему Трипілля дослідниці української історії Наталії Смаги, виконаних в авторській техніці, до дещо незвичних натюрмортів Олексія Бреуса, колишнього оператора Чорнобильської АЕС, а тепер прибічника тральфреалізму – сучасного напряму в українському малярстві - охоплюють різні шари національної історії, менталітету, естетики, колористики.

Особливе  місце серед виставлених творів посідають вишивані рушники Євгенії Анцевої, які надають всій виставці національного забарвлення і хатнього затишку. Мисткиня опанувала вишивання уже в похилому віці, але їй є чим пишатися. На її полотнах навіть зі зворотнього боку панує гармонія кольорових рядків.

Козацьке  життя в чорно-білих графічних творах Жоржа Шанаєва, керівника студії-галереї "Ми духом незламні", постає аж ніяк не чорно-білим. Воно наповнене кольорами, емоціями і почуттями, серед яких, передовсім, - кохання, рішучість, стійкість.

Пастозний живопис  Дмитра Якутовича з нарочитою  професіональною недбалістю пензля, притаманній видатним українським митцям другої половини ХХ століття, оспівує красоту повсякдення, яку автор знаходить чи то на київських пагорбах, чи то у звичному кухонному інтер’єрі.

Арт-дует "Велес" (художники Тетяна Гайдук і Олексій Бреус) представляють фантастично-романтичний пейзаж, де в лісі, певне, причаїлися мавки, а весь простір насичений світлом, піднесеністю, красою і невимовним покликом до духовних висот.

Яскраві образи творів Галини Бреус, без сумніву, мають  витоки як з фольклорних образів  давніх слов’янських часів, приміром, в картині "Птах щастя", так  і від дещо плакатних образів  епохи стриманого радянського модернізму, як в картині "Зелена Неділя". Поряд з назвами картин художниця подає розлогі віршовані пояснення, що, так само, як і дивна образність, ріднить її твори з картинами видатної Марії Приймаченко.

У художника-ветерана війни Володимира Глушка фольклорна тема з буйним квітінням на чорному тлі доповнюється жовто-голубою палітрою, завдяки чому набуває авторської неповторності.

Керамічні панно Алли Смаги, зроблені з використанням кольорової глини, є фактично оберегами, щоправда, висять вони не над одвірками чи навіть просто на стіні, а… на обрамлених графічних творах художниці.

Ліквідатор-чорнобилець  Сергій Грицай представляє на виставці підводні фотозйомки, зроблені в Червоному морі під час спільної подорожі з Жоржем Шанаєвим, у якого свого часу переймав секрети дайвінгу. Фото не тільки розповідають про дивовижну красу підводних глибин тих місць, але, певної мірою, свідчать про те, що українські митці не обмежуються національною естетикою і не нехтують сучасними технологіями…

Завдяки відкритості  і гостинності Дарницького Культурно-мистецького центру на чолі з директором Оленою Святецькою, відкриття виставки перетворилося на справжнє творче свято. Після урочистостей учасники виставки і гості читали свої вірші, присвячені творчості, Києву, Україні, коханню. У авторському виконанні прозвучали вірші Алли Смаги, Євгенії Анцевої, Ярини Жейріс, Галини Бреус.

Лауреат низки вокальних фестивалів молодий співак Олексій Вишневський виконав проникливу ліричну пісню, написану спеціально для нього. З перших звуків його голосу було зрозуміло, що пісня приречена на шалені оплески слухачів.

Виставка  триватиме до середини липня. Вхід вільний.

Адреса  Культурно-мистецького  центру: Київ, вул. Ревуцького, 6.

тел. +38044 – 564-99-93

Анатолій  КОЛЯДІН,

Головний редактор часопису «Пост Чорнобиль».

Фото  надані Культурно-мистецьким центром

та  учасниками виставки

Запись была опубликована: glavred(ом) Понедельник, 28 июня 2010 г. в 19:59
и размещена в разделе Живопис, Народна творчість, Новини.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта