?> Відкрите звернення Всеукраїнської спілки ліквідаторів-інвалідів Чорнобиль-86» | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.

Відкрите звернення Всеукраїнської спілки ліквідаторів-інвалідів Чорнобиль-86»

Учасникам круглого столу

«Проблеми питання застосування

Законодавства пов’язаного із

Соціальними виплатами пільговим

категоріям громадян в Україні

Шановні учасники круглого столу!

Від імені учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи хочемо звернути Вашу увагу у дотриманні чинного законодавства, а саме: закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи» та Конституції України при вирішенні питань пов’язаних із соціальними виплатами та пенсійними виплатами пільговим категоріям громадян України.

Детально вивчивши інформаційний лист №1080/0/4-11 №1400/1/6/13-11 від 06.09.2011 р. за підписом голови Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Л.І Фесенком та головою Вищого адміністративного суду України О.М. Пасенюком щодо необхідності перевіряти на відповідність вимогам закону України «Про державний бюджет України на 2011 р.» та Постанови КМУ від 06.07.2011 р №745 хочемо зазначити наступне:

Ст.54 закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи» вказує на право отримання державної пенсії інвалідами-ліквідаторами ЧАЕС. Тобто дана стаття є пенсійною згідно спеціального закону і не відноситься до соціальних виплат.

Рішенням Конституційного суду України № 10 від 22.05.2008 року визнано неконституційним положення статей Закону України „Про державний бюджет на 2008 рік” та зміни внесені до інших законів, які суперечать законам та Конституції, та не відповідають конституційним положенням про гарантування права на соціальний захист, складовою частиною якої є пенсійне забезпечення за рахунок бюджетних коштів і які є обов’язковими без обговорення і оскарження.

Ст.71 закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи” забороняє вносити зміни в даний закон іншими законами крім змін до даного закону.

Рішенням Конституційного суду України №26-пр від 27.11.2008 р. про тлумачення „збалансованості бюджету” дано чітке пояснення про заборону на майбутнє внесення змін законом України „Про державний бюджет” до інших законів.

Розглядаючи порушене питання, Конституційний Суд України виходить з правових позицій, висловлених ним, зокрема, у рішенні від 09.07.2007 р. №6-рп/2007 у справі про соціальні гарантії громадян та у рішенні від 22.05.2008 року №10-рп/2008 у справі щодо предмета та змісту закону про Державний Бюджет України. Ці позиції полягають у тому, що: «закон про Державний бюджет України як правовий акт, чітко зумовлений поняттям бюджету як плану формування та використання фінансових ресурсів, має особливий предмет регулювання, відмінний від інших законів України – він стосується виключно встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреби, зокрема і видатків на соціальний захист і соціальне забезпечення, тому цим законом не можуть вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також встановлюватися інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів України» (абзац шостий п.4 мотивувальної частини рішення №6-рп/2007); «законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина. У разі необхідності зупинення дій законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх не чинними мають використовуватися окремі закони» (абзац третій, четвертий підпункта 5.4 п.5 мотивувальної частини рішення №10-рп/2008).

Офіційне тлумачення змісту і об’єму прав і свобод дано в рішенні Конституційного Суду України від 11.10.05 р. № 8-рп 2005 (справа №1-21/2005).

Відповідно п.5 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 01.11.96 р. „судам необхідно виходити із того, що нормативно-правові акти любого державного або іншого органу (... постанови і розпорядження КМУ ...) піддаються оцінці на відповідність, як Конституції так і Закону України. Якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, підлягаючий застосуванню, не відповідає або заперечує Закону, суд зобов’язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.

Оскільки Кабінету Міністрів не надано повноважень по встановленню мінімальних розмірів пенсій за віком або по встановленню в абсолютних цифрах розмірів соціальних виплат, які у відповідності до діючого законодавства визначаються в залежності від розмірів мінімальних пенсій за віком. Встановлюючи певний розмір розрахунку пенсій, КМУ вийшов за межі своїх повноважень.

Згідно теорії адміністративного права, яка використовується в судовій практиці Європейського суду, акти, які приймаються тим чи іншим органом виходячи за рамки його компетенцій, не можуть мати юридичної сили.

Згідно ст.92 Конституції України виключно законами України визначаються:

- права і свободи прав людини і громадянина, гарантії його права і свобод;

- основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

Відповідно до ст.113 Конституції України КМУ в своїй діяльності керується Конституцією і законами України. Відповідно ст.116 КУ Кабінет міністрів України:

- забезпечує виконання Конституції і законів України;

- приймає міри по забезпеченню прав і свобод людини і громадянина.

Відповідно ст.64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені крім випадків передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.

Не можуть бути обмежені права і свободи передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55 – 63 Конституції України.

Відповідно ст.50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди

Відповідно до ст.17 закону України „Про виконання рішень і застосування практики Європейського суду по правах людини” суди застосовують при розгляді дій Конвенцію і практику Суду як джерело права.

Виходячи з викладеного, вважаємо, що обґрунтування з посиланням на зміни в законі України «Про бюджет України на 2011 рік» та Постанову КМУ від 06.07.2011 р №745 суперечать вимогам закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи” та Конституції України і не повинні братися до уваги суддями при розгляді справ, пов’язаних з пенсійними та соціальними виплатами пільгових категорій громадян України.

З повагою,

Голова Всеукраїнської спілки ліквідаторів-інвалідів «Чорнобиль-86» А.Ф. Колядін

Запись была опубликована: glavred(ом) Суббота, 15 октября 2011 г. в 16:38
и размещена в разделе Наше право, Новини Спілки "Чорнобиль-86".
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

На сообщение "Відкрите звернення Всеукраїнської спілки ліквідаторів-інвалідів Чорнобиль-86»" 4 комментария

  1. voloda сказал(а):

    Молодец!.
    Но пожалуйста опубликуй ответ, если он конечно будет!
    Нам бы таких руководителей общественных организаций в Донецкой области. .
    И вообще когда найдется хоть один генерал который скажет,-”Мужики пора в ружье”!
    Буду первым кто поедет.

  2. ИРИНАКИЕВ сказал(а):

    есть такие генералы…..умные, честные и неподкупные…Нам бы такого в Президенты!!!

  3. kuznja сказал(а):

    МОЛОДЕЦ – наконец к нам начинает доходить, что Конституции, Законов, Судов на Украине с Ноября 2011 года – НЕТ !! У нас теперь “гарант”, Азаров и Тигибко, это “боги” и теперь они решают, что кому и сколько… Но забыли о Божем суде… Но как знать может “гарант” замахньотса и на эту должность? Хоть раз Азаров сказал правду – чернобыльцы, это проблема для него. Вот он с “гарантом” по-старинке и устроили маленький геноцид – нет инвалидов чернобыля нет проблем!

  4. киукикуиекро сказал(а):

    Молодец он только в правовом государстве! Вся деятельность этого “гаранта” основана не на выполнении Конституции, Законов страны, а на грубом нх игнорировании. Только за год его правления, я не юрист, насчитал около пяти законов которые грубо игнорируют Конституцию Украины, а это права нашего народа! А, что будет дальше? Фактически Суды, прокуратура не выполняют своих функций как части веток власти!! Это очень… печально! Годы демократии Украины прошли зря. Практически мы вернулись на 3 года назад. Это мы ощутили на своих пенсиях. Цены продуктов ушли на 3 года вперёд, а пенсии остались на месте. На жаль это очевидная правда! Недаром говорят, что каждый народ заслуживает того царя какой он сам – поверили, что “жить будем лучше уже сегодня!”, вот и “жить стало лучше – жить стало веселей!”

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта