?> Визнати дії Управління ПФУ щодо відмови в перерахунку пенсії неправомірними… | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
18.09.2012, рубрика "Судові справи"

Визнати дії Управління ПФУ щодо відмови в перерахунку пенсії неправомірними...

Позовна заява про визнання дій відповідача протиправними та зобов’язання його до виконання певних дій (Зразок).

До      суду     Київського     району      м.  Сімферополь

Позивач: Прізвище                Ім’я                               Побатькові

вулиця  ______ова,  буд.  00,  кв. 00,  м.  Сімферополь

пошт.  індекс  95000,  телефони:  000000, 0990000000

Відповідач: Управління          Пенсійного          Фонду         України

в   Київському  районі  м.  Сімферополя, вул. Київська,

буд. 125 Б, п. індекс  95034, телефон - факс:  519075,

Е - mail:pf14 @ pf. crimea.ua     Код    ОКПО  20725930

Позовна заява

Про визнання дій відповідача протиправними та зобов’язання його до виконання певних дій.

Основні положення,  щодо реалізації конституційних прав громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, зокрема, соціальний захист потерпілого населення та  учасників ліквідації  наслідків аварії (далі ЛНА) на ЧАЕС визначені  Законом України від 28.02.1991 р. № 796 – ХІІ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі ЗУ  № 796 – ХІІ).

Я Прізвище І. П. 30.07.1949 р. народження почав свою трудову діяльність з 20.05.1966 р., а припинив її  04.08.2009 р. Двічі у 1986 році від «Автобази № 4» тресту «Південшляхбуд» (сьогодні ДП «Автобаза № 4» ВАТ «Південшляхбуд») відряджався на ЛНА на ЧАЕС. На дату пред’явлення цього позову  не працюю, мешкаю за вказаною адресою, перебуваю на обліку в УПФУ в  Київському  районі  м. Сімферополя, яке ще в 1999 р. на підставі норм статей 51, 55 ЗУ № 796 – ХІІ призначило мені основну та додаткову  пенсії із зменшенням пенсійного віку, встановленого для одержання державних пенсій на  10 років.

Сьогодні я отримую пенсію за віком призначену із заробітку за періоди роботи з 01.01.1986 р. по 31.12.1990 р. на підставі даних довідки від ДП «Автобаза № 4» ВАТ «Південшляхбуд» та з 01.07.2000 р. по 31.05.2008 р. та додаткову пенсію нараховану на підставі положень Постанови КМ України № 530 від 28.05. 2008 р. у розмірі 1006,07  грн. значно меншому,  від належного до виплати за нормами ЗУ № 796 – ХІІ, що  підтверджується доданою до позову копією розпорядження 141450 від 06.06.2011 р. на 5 сторінках.

Від  сплати  судового збору  звільнений  у відповідності   до норм п. 10 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» № 3674 - VI від 08. 07. 2011 р. як особа, що має статус  учасника ЛНА на ЧАЕС ІІ категорії, що підтверджується, матеріалами пенсійної справи,  доданою до цього позову копією  відповідного посвідчення.   Дія ЗУ № 796 – ХІІ, як свідчить зазначене посвідчення розповсюджується на мене.

На початку травня дізнавшись про позитивні зміни на користь осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо розгляду їх спорів про перерахунок пенсій, я у зв’язку  із вищезазначеним та   з метою реалізації права отримувати пенсію  у розмірах відповідних  нормам спеціального Закону 19.05.2011 р.  звертався до відповідача з заявою, копія якої додається до позову,  у якій просив;

1.  Перерахувати раніше призначену пенсію на підставі норм статей 49, 57  ЗУ  № 796 – ХІІ,  (в його редакції  без урахування змін внесених  ЗУ № 107- VI від 28.12.2007 р.) та  призначити її до виплати із заробітку за 30 днів роботи в зоні відчуження у липні - серпні 1986 р. виходячи із даних доданої довідки про зарплатню за період роботи з  28.07 по 26.08. 1986 р.

2.  У відповідності до норми ст. 56  ЗУ  № 796 – ХІІ нарахувати збільшення до пенсії на 1 % заробітку за понаднормовий стаж роботи  понад 20 років.

3.  Перерахувати раніше призначену додаткову  пенсію  за шкоду заподіяну здоров’ю  на підставі норми ст. 51, ЗУ  № 796 – ХІІ,  (в його редакції  без урахування змін внесених  ЗУ № 107- VI від 28.12.2007 р.) та  призначити її до виплати в розмірі відповідному зазначеній нормі Закону, а саме  -  30  % від мінімального розміру  пенсії за віком, але не 15 % виплачуваних.

4.  Перераховувати згідно  з нормами ч. 3 ст. 67 ЗУ  № 796 – ХІІ (в його редакції  без урахування змін внесених  ЗУ № 107- VI від 28.12.2007 р.) розмір додаткової пенсії з кожною наступною зміною розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

На зазначену заяву отримав лист - відмову № 1113/Р - 08 від 27.05. 2011 р., копія якого додається до позову.

Відповідно до норм ч. 4 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне  пенсійне страхування",  відносно дати подання заяви 19.05.2011 р. до відповідача з проханням перерахунку пенсії, він мав відбутися з 01.06.2011 р.

Але перерахунку пенсії не відбулося, бо  відповідач, не зазначаючи у листі  - відмові № 1113/Р - 08 від 27.05. 2011 р. причин відмови, мабуть вважає, що підстав перераховувати та виплачувати  пенсію з 01.06.2011 р. в розмірах відповідних до норм ЗУ  № 796 – ХІІ не існує,  продовжує  виплачувати її у розмірах невідповідних чинному законодавству – вчиняє протиправні дії, завдає мені матеріальної шкоди.

Відповідач у листі - відмові безпідставно посилається на норму ст. 54 ЗУ  № 796 – ХІІ, бо я не маю інвалідності пов’язаної з наслідками аварії на ЧАЕС  і тому не маю права та  не претендую на таку пенсію.

В результаті мого звернення до відповідача із зазначеного в листі - відмові з’ясувалося, що зарахований стаж роботи за Списком 1 складає 1 місяць 15 днів, що значно менше від дійсного терміну,  бо я працював у зоні відчуження двічі з 28.07 по 26.08. та з 30.08. по 14.09 1986 р. Тобто місяць роботи в зоні відчуження не зарахований в потрійному розмірі до відповідного стажу.  Але довідка № 25 від 26.05.1997 р. про роботу в зоні відчуження з 28.07 по 26.08. 1986 р. свого часу до УПФУ надавалася та, як з’ясувалося не була прийнята до уваги.

Крім того загальний стаж роботи недораховує 14 місяців роботи, бо я припинив працювати 04.08.2009 р., а враховано, не дивлячись на мою заяву від 15.02.2010 р. про перерахунок пенсії по стажу та зарплаті  стаж лише по 31.05.2008 р., про що свідчать додані до цього позову копії листа УПФУ № 417/ Р від 27.08.2010 р. та розпорядження 141450 (розрахунок стажу) від 06.06.2011 р.

Згідно із нормами ст. 56 ЗУ  № 796 – ХІІ мій час роботи в зоні відчуження повинен зараховуватися до стажу в потрійному розмірі, тобто складати 4 місяці 15 днів, але не 1 місяць 15 днів.

Відповідач у цьому ж листі цитує норми  ст. 57 ЗУ  № 796 – ХІІ, але не в повному обсязі, а саме без випадку який має відношення до мене, тобто без урахування періоду роботи з 28.07 по 26.08 1986 р.  - якщо особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на територіях радіоактивного забруднення не менше 30 календарних днів у двох місяцях, - середньомісячний заробіток визначається за будь - які фактично відпрацьовані 30 календарних днів роботи.

Щодо причини не прийняття до перерахунку даних доданої до моєї заяви від 19.05. 2011 р. довідки про зарплатню у зоні відчуження від ДП «Автобаза № 4» ВАТ «Південшляхбуд» № 069 від 17.05.2011 р. (копія додається) у листі - відмові № 1113/Р - 08 від 27.05. 2011 р. не йдеться.

Після мого звернення від 19.05. 2011 р., за для призначення пенсії  із заробітку за 30 днів липня - серпня 1986 р. роботи в зоні відчуження та врахування цього періоду роботи в потрійному розмірі у стаж, відповідач додатково став вимагати  з мене відповідне посвідчення про відрядження, копію особового рахунку за відповідний період та інше. На що вважаю потрібним зазначити, що відомості про заробіток у зоні відчуження свого часу вже надавалися до УПФУ, та наявні  в матеріалах пенсійної справи про що свідчить довідка - заробітна плата розрахунок 2  із  розпорядження 141450 від 06.06.2011 р. (копія додається).

14 червня копія особового рахунку за відповідний період,  довідка  про період роботи в зоні  відчуження з  28.07 по 26.08. 1986 р. були додатково надані на цю вимогу разом  із черговою заявою (копія додається).

Щодо вимоги посвідчення про відрядження зазначаю, що за умови визнання мого статусу та наявних у матеріалах пенсійної справи документів – зокрема  наданих довідок  про участь у ЛНА на ЧАЕС, УПФУ згідно із положеннями п. п. 7 та 13 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" затвердженого Постановою  N 22 - 1 від 25.11.2005 р. Правлінням ПФ України - не має  права  вимагати з мене додаткових документів – зокрема посвідчення про відрядження чи інших не передбачених цим Порядком.

На початку липня я отримав  від УПФУ лист  відповідь від 27.06.2011 р. № 1378/Р – 08 (копія додається) на мою заяву від 14.06.2011 р. Відповідач і  у цьому листі знову безпідставно посилається на норму ст. 54 ЗУ  № 796 – ХІІ, бо я не маю права та  не претендую на таку пенсію. У листі зазначається, що довідка про роботу у зоні відчуження № 25 від 26.05.1997 р. цього разу прийнята до матеріалів пенсійної справи. Але у листі знову не йдеться про причини не прийняття до перерахунку  пенсії довідки про зарплатню у зоні відчуження № 069 від 17.05.2011 р., як не йдеться і про вирішення поставлених питань в цілому.

Згідно із нормами статті 71 КАС України саме відповідач зобов’язаний  доказувати правомірність його дій.

Із листів відмов № 1113/Р - 08 від 27.05. 2011 р. та № 1378/Р – 08 від 27.06.2011 р. видно, що він цього не зробив.

Я також повинен доводити ті обставини на яких ґрунтуються мої вимоги і роблю це наступним:

Відповідно до норм ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь – які  фактичні дані, на підставі яких суд  встановлює  наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Згідно із нормою  пункту 2 ст. 106 КАС України  зазначаю, що обставини обґрунтування моїх позовних вимог, та які можуть бути використані судом, підтверджуються; наведеним у цьому позові, матеріалами пенсійної справи, додатками до позову, нормами  статей зазначених  Законів, Рішенням Конституційного Суду від № 10 – рп/2008 від 22.05. 2008 р.,  Листом ВАСУ від 17.06.2009 р. N 910/13/13 - 09 до голів апеляційних   адміністративних судів, Ухвалою ВАСУ від 17.07.2008 р. по Справі N К - 36103/06, досвідом розгляду подібних адміністративних справ у судах різних інстанцій, інформація про який є в Єдиному Державному реєстрі судових рішень.

З огляду на вищезазначене, з мотивуванням відмови не погоджуюсь, вважаю її безпідставною, незаконною та змушений  на підставі норм ч. 1, 2 ст. 55 Конституції  України за розв’язанням порушеного перед УПФУ питанням звернутися до суду.

Факт  отримання основної та додаткової пенсій в розмірі значно меншому від належного, свідчить про грубе порушення з боку відповідача моїх конституційних прав. Цей факт  свідчить про те що відповідач завдає мені матеріальної шкоди та є таким, що не потребує доказування.

Вважаю  рішення - відмову відповідача, як і виплату  мені пенсії в розмірі меншому ніж належить до виплати,  такими  що суперечать нормам діючого законодавства - протиправними з наступних причин:

Оскільки  я у 1986 році двічі  з 28.07 по 26.08 та з 30. 08 по 14.09. відряджався у зону відчуження та,     як зазначалося вище дія ЗУ № 796 – ХІІ розповсюджується на мене, маю право на пільги щодо пенсійного забезпечення про реалізацію яких  я просив відповідача у заяві від 19.05.2011 р.

За нормами статей 49, 51, 53, 56, 57, 67  ЗУ  № 796 – ХІІ (в його редакції  чинній на момент виникнення правовідносин без урахування неконституційних змін) зі стажем 35 років і 28 днів, але не 33 роки 7 місяців і 28 днів маю право та бажаю реалізувати його у спосіб передбачений цим Законом, але не підзаконними актами  на;  вибір вигідного для обчислення пенсії періоду, обчислення основної державної  пенсії – за двохскладовою формулою  із заробітку за 30 днів липня - серпня 1986 р. роботи в зоні відчуження відповідно  до  раніше діючого   законодавства та за  період страхового  стажу, набутого з 01.01.2004 р. (після набрання чинності ЗУ 1058 – IV), із збільшенням пенсії на один процент заробітку за понаднормовий стаж роботи (15 років,  але не 8  понад 20 років), виплату додаткової пенсії в повному обсязі  незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком (але не 15 % виплачуваних) із врахуванням стажу роботи за Списком 1  -  4 місяці 15 днів, (але не 1 місяць 15 днів). Як  особа віднесена до категорії  2, маю право на підвищення - перерахунок додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у разі збільшення та  з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Додаткова пенсія перераховується, але виплачується у розмірі 15 % замість належних за законом 30 % мінімальної пенсії за віком.  

Вважаю, що УПФУ  при нарахуванні пенсії за двоскладовою формулою повинне виходити з наступного:

Перша складова.

Середньомісячний заробіток за 30 календарних  днів роботи у зону відчуження  - 996 крб;

Середньомісячний заробіток в СРСР за 1986 р. – 179 крб, коефіцієнт заробітку – 5,56425 (996 : 179);

Середньомісячний заробіток по Україні в 2010 р. – 1982, 63 грн.;

Середньомісячний заробіток для нарахування пенсії  11031,85 грн.  (1982,63 х 5,56425);

Визначення коефіцієнту стажу з урахуванням кратності  1,35 (/35 х 12 / : 1200) х 1,35 = 0,4725

Розмір основної пенсії – 5212,55 грн. (11031,85 х 0,4725)   без обмежень (ч. 2 ст. 56 ЗУ 796 – ХІІ,  ЗУ  3108 - IV від 17.11.2005,  п. 16 Прикінцевих положень ЗУ № 1058 - IV);

Збільшення пенсії за стаж понад 20 років (ч. 2 ст. 56 ЗУ 796 – ХІІ від заробітку) за умови загального стажу 35 років, стаж понад встановлений 15 років - 15%, розмір збільшення  1654,78 грн. (11031,85 х 15 %),

або за версією ПФ (ст. 28 ЗУ 1058 – IV від мінімального розміру пенсії за віком) 114, 60 грн.  (764 х 15 %);

Додаткова пенсія  - 229,20 грн. (ст. 51 ЗУ 796 - ХІІ) 30 % мінімальної пенсії за віком (764 х 30 %).

Друга складова (за стаж набутий з 01.01.2004 р.) спричинить падіння загального розміру пенсії, але при цьому  він має  бути значно більший від отримуваного.

У зв’язку з тим що окремі норми Закону  України «Про Державний бюджет на 2008 р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. № 107 – VI, зокрема  до норм  статей 51, 67 ЗУ від 28.02. 1991 р. № 796 - ХІІ, визнані Рішенням Конституційного суду України № 10 – рп /2008 від 22.05. 2008 р. неконституційними, то згідно із п. 5 цього Рішення,  вони втратили чинність. Тому при вирішенні порушеного мною питання, застосовуванню підлягають норми статей 49, 53, 56, 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та статей 51, 67  цього Закону  без змін внесених ЗУ № 107 - VI від 28.12.2007 р. 

Згідно  із нормами  ч. 2 ст. 19, 22, 46, 152 Конституції України відповідач повинен керуватись нормами ЗУ № 796 – ХІІ без урахування  неконституційних  змін, але  він ігнорує їх. Керуючись положеннями  Постанови № 530 від 28.05.2009 р., у порушення  норми ст. 51 ЗУ № 796 – ХІІ не виплачує мені додаткову пенсію в належному розмірі.

Вихідним критерієм обчислення розміру додаткової пенсій за нормами ст. 51  ЗУ № 796 – ХІІ, - є мінімальна пенсія за віком.  Мінімальний розмір пенсії за віком, згідно із нормою статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058 - IV, встановлений у розмірі прожиткового  мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Відповідно до норми частини  3 статті 67 ЗУ № 796 – ХІІ - у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Досвід вирішення подібних справ а саме № 2а - 787/2009 р. Хортицького райсуду м.  Запоріжжя  від 03.12.2009 р., ВАСУ № К - 36103/06 від 17.07.2008 р. та інших,  свідчить про те, що наявність норми в ч. 3 ст. 28 ЗУ 1058 - IV, щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого абзацом 1 ч. 1 цієї статті, виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно із ЗУ 1058 – IV не є підставою для відмови в реалізації громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, конституційної гарантії та права на отримання щомісячної  додаткової пенсії за шкоду,  заподіяну здоров’ю, розрахованої виходячи із розміру мінімальної пенсії за віком.  З огляду на норми ч.  3 статті 67 ЗУ № 796 – ХІІ, та тому  що чинним законодавством не встановлено іншого крім передбаченого ч. 1 ст. 28 ЗУ № 1058 - IV  мінімального розміру пенсії за віком, при вирішенні зазначених питань, застосовуванню підлягає саме цей мінімальний розмір пенсії за віком та ні який інший.

Ввиходячи із встановлених  п. 4 ст. 9 КАС України принципів верховенства права - пріоритету Закону № 796 – ХІІ над положеннями Постанови Кабміну № 530 від 28.05.2008 р., які  істотно звужують Конституційні (ст. 22, 46, 64) права позивача,  за для їх захисту та при визначенні питання правомірності дій відповідача - суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

На підставі викладеного та у відповідності із нормами статей  19, 22, 46, 55, 152 Конституції України, 49, 51, 53, 55, 56, 57, 67, 71 ЗУ «Про статус  і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ч. 1 ст. 19 Закону України «Про пенсійне забезпечення», статей 6, 23, 28, 45, 107,  п. 16 Прикінцевих положень ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»,  ЗУ «Про Державний бюджет України» на 2011 р., керуючись нормами статей  5 - 10, 17, 18, 19, 71, 106, 159, 162 КАС України, прошу:

1. Визнати дії  Управління Пенсійного  Фонду  України в Київському районі м. Сімферополя, щодо виплати позивачу пенсії  у розмірах невідповідних нормам  ст. 49, 51, 55, 56, 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01.06.2011 р. - протиправними.

2. Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополя при призначенні  позивачу до виплати з 01.06.2011 р. основної державної та  додаткової пенсії згідно із нормами ст. 56 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» враховувати стаж роботи за Списком 1 в потрійному розмірі -  4 місяці 15 днів та  виходячи із загального перерахованого  стажу – 35 років збільшити основну державну  пенсію на 1 % заробітку за  кожний рік роботи понад 20 років.

3. Зобов’язати Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополя призначити позивачу до виплати з 01.06.2011 р. у відповідності до норм ст.  ст. 49, 51, 56, 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» -

основну державну  пенсію – із заробітку за 30 днів липня - серпня 1986 р. роботи в зоні відчуження,

призначити додаткову пенсію в розмірі 30 %, мінімальної пенсії за віком рівній згідно із нормою ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»,   прожитковому   мінімуму   для   осіб,  які  втратили працездатність визначеного законом

за винятком отриманих сум за час до дати призначення пенсії  у належних розмірах.

Додатки:

1.  Копія посвідчення учасника ЛНА на ЧАЕС ІІ категорії серії А № 202488 С від 19. 08.2008 р.

2.  Копія заяви від 19. 05.2011 р.  про перерахунок  пенсії.

3.  Копія листа – відмови відповідача № 1113/Р - 08 від 27.05. 2011 р. на мою заяву від 19.05.2011 р.

4.  Копія листа – відмови відповідача № 1378/Р - 08 від 27.06. 2011 р. на мою заяву від 14.06.2011 р.

5.  Копія довідки про зарплатню у зоні відчуження від ДП «Автобаза № 4» № 069 від 17.05.2011 р.

6.  Копія розпорядження 141450 від 06.06.2011 р. на 5 сторінках.

7.  Копія довідки про період роботи в зоні відчуження з 28.07 по 26.08. 1986 р. від ДП «Автобаза № 4».

8.  Копія листа відповідача № 417/ Р від 27.08.2010 р.

9.  Копія заяви від 14. 06.2011 р.

10. Копія позовної заяви.

«              »  липень 2011 р.                          ____________________________________ / Прізвище     І. П./

Запись была опубликована: glavred(ом) Вторник, 18 сентября 2012 г. в 22:53
и размещена в разделе Судові справи.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

На сообщение "Визнати дії Управління ПФУ щодо відмови в перерахунку пенсії неправомірними…" Один комментарий

  1. pom4er.klim сказал(а):

    Известно что чернобыльцы других категорий, в отличии от первой не столь активно отстаивают свои права как следовало.
    Обратите внимание на то что Решение Апелляционного суда свежайшее и что ПКМУ 1210 не изменило нормы статей ЗУ 796 — ХІІ 49, 53, 55, 56, 57, 67 кроме 51.
    Уважаемые чернобыльцы категории 2 и другие, активней включайтесь в процесс отстаивания своих попираемых государством прав, как то через суды так и в акциях протеста на местах и во всеукраинских.
    Григорий Клименко (pom4er.klim@i.ua), Симферополь, пытаюсь помогать чернобыльцам решать подобные споры и этот в частности.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта