?> Володимир Яценко: | «ПостЧорнобиль»
 
 

«ПостЧорнобиль»

Газета Всеукраїнської Спілки ліквідаторів-інвалідів "Чорнобиль-86". Всеукраїнський часопис для інвалідів Чорнобиля, ліквідаторів, чорнобилян.
30.09.2004, рубрика "Статті"

Бюджетні пропозиції ВГО „СЧУ” цілком обґрунтовані і мають бути підтримані і Урядом, і Верховною Радою...”

Для інформації ми надаємо нашим читачам порівняльні таблиці запропонованих обсягів фінансування чорнобильських програм (Розділи: 1 – МНС; 3 – Мінпраці та соціальної політики).
 
Незадоволення проектом держбюджету на 2005 рік висловили вже багато громадських чорнобильських організацій. Своє рішення прийняв і „Союз Чорнобиль України”. Прокоментувати це рішення ми попросили віце-президента цієї організації Яценка Володимира Михайловича. Він із задоволення дав на це згоду:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
– Власне, у першому пункті Рішення викладені основні претензії ВГО до проекту бюджету. Як бачите, на перше місце поставлені не обсяги фінансування, а проблеми організаційні.
Головна проблема, на переконання членів Центральної Ради, полягає в управлінні „чорнобильськими” справами. Як відомо, ще на початку липня 2004 року, тобто майже три місяці тому, Президент видав Указ №755 „Про заходи щодо вдосконалення системи державного управління у сфері подолання наслідків Чорнобильської катастрофи”. Цим Указом запроваджено Державний комітет з питань Чорнобильської катастрофи як вищий орган державної виконавчої влади, відповідальний за весь комплекс чорнобильських проблем.

Таблиця порівняння необхідних і запропонованих обсягів
фінансування бюджетних програм міністерств і відомств
у 2005 та 2004 роках (тис. грн.)

Міністерство праці та соціальної політики України

30.07

Таблиця порівняння необхідних і запропонованих обсягів
фінансування бюджетних програм міністерств і відомств
у 2005 та 2004 роках (тис. грн.)

Міністерство праці та соціальної політики України

30.07_1

Але, проект держбюджету на 2005 рік знову пропонує розпорошити „чорнобильську” складову бюджету між кількома відомствами, а Державному комітету відводить роль звичайного підрозділу МНС, відповідального лише за оздоровлення чорнобильців та надання їм спец меддопомоги.
Додайте до цього той факт, що не призначено Голову комітету і не зроблено жодного практичного кроку щодо формування структури цього органу. У той же час – триває ліквідація місцевих „чорнобильських” управлінь...

Постає логічне питання – чому?

Відповіді на це немає.

До того ж, без будь-яких поважних причин Верховною Радою України тривалий час не приймається Національна Програма мінімізації наслідків чорнобильської катастрофи, яка, при всіх її недоліках, має визначити стратегію державної політики з чорнобильських питань.

Збурили ситуацію у чорнобильському середовищі і наміри деяких парламентських груп і фракцій бойкотувати роботу Верховної Ради. Це надзвичайно небезпечно, оскільки може затримати прийняття бюджету на невизначений термін, а можливо винесення і прийняття після виборів Президента зовсім іншого, далеко не соціального орієнтованого проекту основного фінансового документу країни.

Саме тому в Рішенні і зроблено акцент на необхідності розв’язання насамперед організаційних питань. З цією метою Центральна Рада звертається до Президента України, Голови Верховної Ради і Прем’єр-міністра.
Фінансова „чорнобильська” складова проекту бюджету в цілому краща порівняно з цьогорічною. Обсяги фінансування соціального захисту постраждалих пропонується збільшити на 20%. Це добре.
Але, наближається 20 річниця Чорнобильської катастрофи. Ця подія досить вагома, аби ціла низка „завислих” чорнобильських проблем зрештою почала вирішуватись. Це насамперед – забезпечення інвалідів і ліквідаторів житлом; завершення переселення із тих зон, де проживання небезпечно для людини; суттєве покрашення пенсійного забезпечення інвалідів – колишніх військовослужбовців-ліквідаторів; покращення лікування, у т.ч. санаторно-курортного, насамперед – інвалідів і дітей...
Джерела для цього є. Якщо в Державі з’явилася можливість збільшення доходної частини бюджету, то пропорційно мають зрости і витрати на подолання чорнобильських проблем.
На наш погляд, невиправданим є продовження надмірної централізації роботи по оздоровленню і санаторно-курортному лікуванню постраждалих, оскільки в поточному році саме з цієї причини зірвано традиційне літне оздоровлення постраждалих дітей. Нічим не можна пояснити і пропозиції щодо скорочення фінансування наукового супроводу надзвичайно наукоємкої роботи щодо мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Бюджетні пропозиції ВГО „СЧУ” цілком обґрунтовані, як з економічної, так і з правової точок зору. Вони – абсолютно далекі від популізму, і відтак – мають бути підтримані і Урядом, і Верховною Радою.

Від імені наших читачів ми подякували Володимира Михайловича
за професійний коментар проекту держбюджету 2005,
тієї його частини, що торкається нас чорнобильців.

Редакція

Рішення
Центральної Ради
Всеукраїнської громадської організації
Союз Чорнобиль України”

Про проект Державного Бюджету України на 2005 рік”

23.09.2004 р. м. Київ

Заслухавши інформацію президента ВГО „Союз Чорнобиль України” Ю.Андреєва про проект Державного Бюджету України на 2005 рік, а також повідомлення з цього питання віце-президента ВГО „Союз Чорнобиль України” В. Яценка і керівника робочої групи А.Лігуна, Центральна Рада ВГО „СЧУ” вирішила:

1. Запропонований Урядом проект Державного Бюджету України на 2005 рік не відповідає Указу Президента України про Державний Комітет з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. Всупереч вимогам цього Указу, як і в 2004 році, бюджетні кошти, що призначені для захисту чорнобильців, розпорошуються між МНС, Мінпраці, Мінтопенерго. Державний комітет з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи не став єдиним розпорядником Чорнобильського фонду, як це зазначено в Указі Президента України. До цього часу не призначений голова Комітету.

Бюджет не передбачає розв’язання найгострішої проблеми – підвищення пенсій інвалідам-чорнобильцям, а також виплат і компенсацій постраждалим відповідно до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”. Безпідставно скорочуються видатки на безкоштовне харчування дітей та компенсації сім’ям з дітьми, допомогу у зв’язку з обмеженням споживання продуктів місцевого виробництва.

У зв’язку з інфляцією і зростанням цін прогнозується погіршення санаторно-курортного лікування, забезпечення ліками, вирішення житлових проблем інвалідів, ліквідаторів і потерпілих.

Не здійсненне обіцяне Урядом погашення боргів перед працівниками підрядних організацій ЧАЕС, звільнених у зв’язку з закриттям станції.

В порушення вимог ст. 22 Конституції України, ст.. 82 проекту Бюджету обмежуються права членів сімей пільгових категорій громадян, а ст. 47 продовжує дію хибного механізму забезпечення чорнобильцями путівками, який призвів до провалу оздоровлення дітей і ліквідаторів у 2004 році.

Надзвичайно небезпечними є наміри деяких депутатських фракцій у Верховній Раді України зірвати бюджетний процес і перенести термін прийняття Бюджету після президентських виборів, що матиме наслідком згортання соціальних програм.

2. Вважати за необхідне зберегти в 2005 році пропорції видатків на мінімізацію наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальний захист чорнобильців, що є чинними у 2004 році, збільшивши ці видатки пропорційно зростанню видаткової частини Бюджету. Відмінити постанову Уряду №836 від 26 липня 1996 року ”Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”. Привести виплати і компенсації у відповідність до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

3. Направити пропозиції ВГО „Союз Чорнобиль України” в Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і запропонувати спільними зусиллями доопрацювати „чорнобильську складову” проекту Бюджету, за участю Мінпраці, Мінфіну, МНС та ВГО „Союз Чорнобиль України”.

4. Звернутися з листами до Президента України з проханням доручити Кабінету Міністрів привести проект Державного Бюджету України на 2005 рік у відповідність до Указу Президента України про Державний комітет з питань подолання наслідків чорнобильської катастрофи і негайно призначити голову Комітету згідно з вимогами чорнобильців, підпорядкувавши Комітету відповідні чорнобильські управління на місцях.

5. Направити копію цього листа Прем’єр-міністру України з пропозиціями відкоригувати проект Бюджету та обговорити питання фінансування чорнобильських проблем в Державному Бюджеті України на 2005 рік під час особистої зустрічі з президентом ВГО „СЧУ” Ю.Андреєвим.

6. Направити листи кандидатам в Президенти України з пропозиціями включити питання посилення соціального захисту постраждалих внаслідок аварії Чорнобильської катастрофи в свої передвиборчі програми.

7. Доручити обласним організаціям „СЧУ” провести до 20.10.2004 р. відкриті збори міських, районних організацій, на яких поінформувати чорнобильців про ситуацію, що склалася, і підтримати рішення Центральної Ради ВГО „Союз Чорнобиль України”.

8. Провести 20-22 жовтня 2004 року біля будинку Верховної Ради України X Всеукраїнську конференцію у вигляді відкритого мітингу протесту на захист конституційних прав чорнобильців.

Квота представництва визначена закритим рішенням Центральної Ради ВГО „Союз Чорнобиль України”

9. Запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи прискорити винесення на II читання Національної програми мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи до 2010 р.”.

10. Доручити Афоніну О.В. забезпечити підготовку і розповсюдження інформаційних матеріалів про рішення Центральної Ради ВГО „Союз Чорнобиль України”.

Юрій АНДРЕЄВ,
президент ВГО „Союз Чорнобиль України”

Ці статті були надруковані «ПЧ» №9/ 2004

Запись была опубликована: (ом) Четверг, 30 сентября 2004 г. в 7:21
и размещена в разделе Статті.
Вы можете следить за ответами к этой публикации через ленту RSS 2.0.
Вы можете оставить ответ или trackback с вашего сайта.

Оставить комментарий

 

Полный анализ сайта